شناسهٔ خبر: 140773 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ظریف: ایران پاسخ درخوری به ترامپ خواهد داد

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران سیاست خود در منطقه را مستقل از لفاظی های دیگران دنبال می‌کند.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان عصر امروز در حاشیه همایش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و هشت سال دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد در چند روز آینده رئیس‌جمهور آمریکا سیاست راهبردی خود درباره ایران و برجام را اعلام می‌کند، نظر و موضع ایران در این ارتباط چیست؟ اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران سیاست خود در منطقه را مستقل از لفاظی های دیگران دنبال می‌کند و البته در زمان مناسب بعد از اینکه ترامپ مطالب خود را مطرح کرد که تقریبا مشخص است چه چیزی خواهد بود، ایران پاسخی درخور به آن خواهد داد.

وی افزود: واقعیت این است که منطقه ما مدت‌هاست که از سیاست‌های غلط ایالات متحده رنج می‌برد و ایران استوانه ثبات و مقابله با تروریست و تکفیری هاست. ایران سیاست خود را در این چارچوب ادامه می‌دهد و برای بقیه کشورهای دنیا هم به مرور واقعیت‌های منطقه در حال روشن شدن است.

وزیر امورخارجه ادامه داد: ترامپ و دوستان‌شان که به دنبال فروش تسلیحات بیشتر به منطقه هستند، در همین چارچوب برخی سیاست‌ها را دنبال کرده‌اند که این موضوع جز ضرر و زیان برای خودشان، ایالات متحده آمریکا و منطقه چیزی به همراه نداشته است.

نظر شما