شناسهٔ خبر: 140760 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شروع به کار پلیس دوچرخه‌سوار در آینده نزدیک

مزدای پلیس رئیس پلیس پایتخت گفت: در صورت موافقت فرماندهی ناجا و اخذ مجوزهای لازم، یگان پلیس دوچرخه‌سوار راهور تشکیل خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، سردار حسین رحیمی در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهاد دادیم تا در ۶ ماهه دوم امسال، با توجه به ترافیک و آلودگی هوای پایتخت پلیس دوچرخه‌سوار آغاز به کار کند.
وی ادامه داد: باید سلسله مراتب فرماندهی برای کسب مجوز پلیس دوچرخه‌سوار انجام شود تا از موتور و دوچرخه برای انجام مأموریت‌های پلیسی استفاده کنیم.
رحیمی گفت: سازمان‌های دولتی نیز باید در این زمینه پیشگام شوند. پلیس دوچرخه‌سوار ابتدا در پلیس راهور فعالیت می‌کند؛ ضمن اینکه ما در پلیس پیگیر استفاده از خودروهای هیبریدی در سطح شهر تهران هستیم.
وی با اشاره به اینکه پلیس پایتخت در دو زمینه مبارزه با مواد مخدر و همچنین رفع ترافیک، برنامه‌های خود را بسیج کرده است، افزود: زمان حضور پلیس در صحنه، هفت تا هشت دقیقه است اما گاهی با توجه به ترافیک موجود و همچنین تغییر آدرس‌ها، این زمان به ۲۰ دقیقه هم می‌رسد که تمام سعی‌مان بر این است زمان حضور مأموران پلیس در زمان تصادف و حوادث را به حداقل کاهش دهیم.

نظر شما