شناسهٔ خبر: 140620 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

سود سهام عدالت چه شد؟

سهام عدالت 43 سهام عدالت به عنوان سهامی مردمی که در دولت نهم به مردم اختصاص یافت تا مردم با این سهام در بخش تعاون کشور سهیم شوند اما در این سالهای اخیر خبری از سود سهام عدالت نبود تا اینکه در نزدیکی انتخابات چند ماه پیش دولت تصمیم گرفت سهام عدالت را واگذار نماید.

به گزارش «نماینده»، سهام عدالت به عنوان سهامی مردمی که در دولت نهم به مردم اختصاص یافت تا مردم با این سهام در بخش تعاون کشور سهیم شوند اما در این سالهای اخیر خبری از سود سهام عدالت نبود تا اینکه در نزدیکی انتخابات چند ماه پیش دولت تصمیم گرفت سهام عدالت را واگذار نماید.

در همان زمان عده ای معتقد بودند اینکار دولت اقدامی انتخاباتی است اما به هر جهت پرداخت سود سهام عدالت به شهریور ماه کشیده شد.

دولت از مردم خواست به سامانه سهام عدالت رفته و شماره شبای خود را برای واریز سود این سهام ثبت کنند و پایان شهریور ماه را زمان پرداخت سود این سهام عنوان کرد.

شهریور ماه تمام شد اما خبری از سود سهام عدالت نشد تا اینکه حتی پس از بسته شدن سامانه این هام، در مهرماه دوباره سامانه به جریان و برای تکمیل سرمایه مشمولان سهام عدالت بازگشایی شد.

در حالی که دولت از پرداخت سود سهام عدالت در مهرماه خبر داده بود اما همچنان گروه بندی‌ها و الویت واریز سود سهام عدالتمشخص نیست و افراد بسیار اندکی حساب خود را تا سقف یک میلیون تومان تکمیل کردند.

 البته گفتنی است از سوی دیگر مردم و مشمولان سهام عدالت می توانند حتی پس از ۱۰ مهر شماره شبای خود را اعلام کنند و طبق آمار رسمی تاکنون ۳۷.۵ میلیون نفر صورتحساب خود را مشاهده کرده‌اند و ۳۲.۵ میلیون نفر نیز برای اعلام شماره شبای خود به سامانه سازمان مراجعه کرده‌اند.

پاما چرا سود سهام عدالت هنوز پرداخت نشده است؟

سازمان خصوصی سازی می گوید منتظر مصوبه جلسه شورای عالی‌اصل چهل و چهار برای واریز سود است و تا زمانی که این شورا این موضوع را مصوب نکند از سود سهام عدالت خبری نیست.

این در حالی است که هنوز مشخص نیست چه کسانی در اولویت دریافت سود سهام عدالت قرار دارند، چرا دولت به وعده خود در پرداخت سود سهام عدالت در شهریور ماه عمل نکرد و آن را به مهر ماه عودت داد؟

محمدحسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره عدم پرداخت سود سهام عدالت مشمولان در پایان شهریورماه می گوید: " پرداخت سود سهام عدالت در مجلس مطرح شده بود، اما نتوانست بطور صحیح اجرایی شود، طرح سهام عدالت اقدام بسیار خوبی بود که صورت گرفت، اما ضعف مدیریتی از عوامل تاثیرگذار درعدم پرداخت سود آن به حساب می‌آید. "

از سوی دیگر غلامحسین خورشیدی کارشناس مسائل اقتصادی نیز می گوید: زمان واریز سود سهام عدالت مشخص و شفاف نیست و نمی‌توان به طور قطع قضاوتی درمورد آن داشت، پرداخت سود سهام عدالت پدیده‌ای است که شاید دولت فعلی تمایل چندانی برای اجرای آن ندارد، اما مجبور است با آن کنار بیاید.

باید منتظر ماند و دید سرنوشت پرداخت سود سهام عدالت چه می شود و دولت آیا این طرح را اجرا می کند؟

برچسب‌ها:

نظر شما