شناسهٔ خبر: 140610 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جلال طالبانی از چهره‌های ماندگار تاریخ معاصر عراق است

لاریجانی43 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به حق باید گفت جلال طالبانی از چهره‌های ماندگار تاریخ معاصر عراق است.

به گزارش «نماینده»، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۱۲ مهرماه ۹۶) در آغاز نشست علنی پارلمان طی سخنانی در نطق پیش از دستور خود، اظهار داشت: رحلت جناب آقای جلال طالبانی رئیس‌جمهور سابق عراق که از شخصیت‌های مبارز و ممتاز در مبارزه با رژیم صدام بود را به ملت عراق و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گوییم.  

وی افزود: ایشان یک دوره بسیار طولانی در مقابل دیکتاتوری صدام مبارزه جدی‌ای داشت، به خصوص در دوره سخت دفاع مقدس، کنار رزمندگان اسلام علیه رژیم سفاک صدام مبارزه می‌کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: جلال طالبانی از شخصیت‌های تأثیرگذار در دوره جدید عراق که یک نظام دموکراتیکی ایجاد شد، ایشان بود.  

لاریجانی ادامه داد: وی هم در تشکیل نظام جدید عراق و هم در اداره امور، مقام ریاست‌جمهوری این کشور را داشت که نقش‌آفرینی بسزایی داشت و همیشه در دوره ریاست جمهوری خود ارتباط خوب و سازنده‌ای با جمهوری اسلامی برقرار کرده بود.  

رئیس مقننه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: به حق باید گفت جلال طالبانی از چهره‌های ماندگار تاریخ معاصر عراق است و امیدواریم که خانواده محترم ایشان تسلیت ما را بپذیرند.

وی در خاتمه عنوان کرد که یاد جلال طالبانی در تاریخ عراق باقی خواهد ماند.  

نظر شما