شناسهٔ خبر: 140605 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

چرا دولت پاسخگوی اشتباهات مدیریتی خود در استان کرمانشاه نیست؟

فلاحت پیشه.jpg نماینده مردم دالاهو گفت:مسئولان هیچگونه احساس همدردی با استان‌هایی مانند کرمانشاه ندارند، چرا دولت پاسخگوی اشتباهات مدیریتی خود در این استان نیست؟

 به گزارش «نماینده»؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم دالاهو در صحن علنی مجلس و در نطق میان دستور اظهار کرد: دولت در قبال اجرای قانون وظیفه شرعی دارد اما متاسفانه هنوز بخش‌های عمده‌ای از برنامه ششم توسعه اجرایی نشده است و دولت باید ارتقای شاخص‌های توسعه استان‌های جنگ زده را جدی بگیرد.  

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: در شرایط ملتهب امروز منطقه پرداختن نکردن  حقوق و توسعه ندادن مرزنشینان ظلم به منافع ملی است، اکنون در شرایطی که اقوام برخی از کشورهای همسایه مشکلات جدی با دولت‌های مرکزی پیدا کرده‌اند اقوام ایرانی با افتخار خود را جزئی از تنه درخت ایران می‌دانند و علت این امر تلاش‌های تاریخی جهت تلاش برای توسعه و عمران مناطق مرزی است.

وی ادامه داد: برای پرهیز از هرگونه احساس تبعیض، دولت باید احکام جدید قانون برنامه ششم را اجرایی کند تا مشکلات مرزنشینان برطرف شود اما برخی از مسئولان میز وزارت و ریاست خود را در تهران ترک نمی کنند و اطلاعی از مشکلات مناطق محروم و مرزی ندارند.

نماینده مردم دالاهو بیان کرد: اشخاصی که با استفاده از رانت‌های قدرت، اعضای خانواده خود را در بهترین مناصب اداری و مدیریتی جذب کرده‌اند هیچگونه احساس همدردی با استان‌هایی مانند کرمانشاه ندارند، چرا دولت پاسخگوی اشتباهات مدیریتی خود در استان کرمانشاه نیست؟

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: دولتمردان جز اصل و نصب‌های محفلی اقدام دیگری برای برخی از استان‌ها انجام نداده‌اند و حداقل شاخص‌های توسعه حاصل تلاش نمایندگان ادوار و مدیران بی‌ادعا و بومی این استان‌هاست.

وی ادامه داد: نبود ابلاغ حقوق و مزایای ایثارگری اسلام‌آباد غرب و دالاهو از مشکلات دیگر ماست، این مناطق جنگ‌زده محسوب می‌شوند و مردم آن باید حق ایثارگری دریافت کنند که متاسفانه ابلاغ نشدن قانون آن تاخیر در احقاق حقوق اشخاصی  است که در  در درون خانه‌های خود پذیرای جنگ بوده‌اند و سرافراز شدند.

نماینده مردم دالاهو اظهار کرد: پرداخت نکردن حقوق رزمندگان نیز بخشی از احکام اجرا نشده قانون برنامه و بودجه است، همچنین موضوع پتروشیمی اسلام‌آباد غرب یکی از مسائل بی‌تفاوتی دولتمردان نسبت به مشکل بیکاری کشور است چرا که ۶ ماه طول کشید تا مجوز زیست محیطی لازم از دالان تاریک ورق‌بازی دولت صادر شو.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از ماه‌ها پیگیری بازی دیگری از سازمان همیاری‌های استان کرمانشاه و بانک صنعت و معدن آغاز شده است. اگر مسئولان به مانع زدایی از پتروشیمی اسلام‌آباد و دیگر طرح‌های این استان نپردازند در شعارهای اشتغال خود در این استان چیزی به غیر از دروغ به مردم نگفته‌اند.

نظر شما