شناسهٔ خبر: 140579 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

رئیس رسانه ملی: 

مسببان فتنه ۸۸ باید خسارت های وارد شده به کشور را جبران و عذرخواهی کنند

عسگری رئیس رسانه ملی با بیان اینکه فتنه ۸۸ خسارتی بزرگ برای کشور بود تاکید کرد: مسببان فتنه باید آسیب بزرگ وارد شده به کشور را جبران و عذر خواهی کنند.

به گزارش «نماینده»،  عبدالعلی علی عسکری که برای حضور درهیات دانشجویی فاطمه الزهرای دانشگاه شریف به این دانشگاه رفته بود، در پاسخ به سوالات صریح برخی دانشجویان در بدو ورود به این مراسم در خصوص انتشار عکسی از وی در فضای مجازی در هفته ‌های اخیر، افزود: موضع ما در قبال فتنه ۸۸ روشن و موضع رهبری معظم انقلاب است و واقعیت این است که در فتنه ۸۸ ظلم بزرگی به مردم، نظام و رهبری شده  است، و افرادی که در فتنه فعال بوده‌اند باید عملکرد خود را که باعث امیدواری دشمن شد جبران کنند و صادقانه عذرخواهی کنند.

رییس رسانه ملی با بیان اینکه تنها راه حفظ وحدت در کشور جمع شدن حول محور ولایت فقیه است گفت :این گفتمان امام خمینی (ره) است که پشتیبان ولی فقیه باشید تا به کشور آسیبی نرسد و این حرف بنده سیاسی و جناحی نیست و حرف من ملی و سخن همه مومنان و علاقه‌مندان به نظام است چرا که بیش از هر زمانی نیازمند وحدت در کشور هستیم واقدامات حاشیه ای در این خصوص فایده ای ندارد.

رئیس سازمان صداوسیما با تشکر از غیرت انقلابی نیروهای حزب الهی گفت: آنچه که بیش از همه دارای اهمیت است حساسیت نیروهای انقلابی به این موضوع است که قابل تحسین است، من از حساسیت‌های همه این عزیزان نسبت به فرمایشات و خط قرمزهای رهبر معظم انقلاب صمیمانه قدردانی می‌کنم و این مایه دلگرمی برای همه نیروهای انقلاب است.

عسکری با اشاره به ضرورت حضورش در مراسم وداع با پیکر آیت الله راستی کاشانی تصریح کرد: مرحوم راستی کاشانی  انسانی بزرگ و به معنای واقعی ولایت مدار بود و همانگونه که رهبر معظم انقلاب از ایشان به عنوان عارف جلیل القدر و مجاهد فی سبیل الله یاد کردند در مسیر اطاعت ازامام(ره) و رهبری همواره گام برمی‌داشت و زندگی خود را وقف انقلاب کرد و به همین علت واجب التکریم است و من هم با این دیدگاه در آن مراسم در جماران شرکت کردم.

وی با بیان توضیحاتی در خصوص چگونگی حضور در این  مراسم افزود: هنگام ورود من به این مراسم مسائلی پیش آمد که شرح و توضیحش بماند، اما ادب و آداب این جلسه اقتضا می‌کرد که من دقایقی در آنجا بمانم  و به همه احترام بگذارم و این بدان معنی که برخی تعبیر کردند نیست و بعدها عکسی که منتشر شد به دنبال القا موضوعاتی غیر واقعی بود که این کار را اخلاقی نمی‌دانم.

رئیس رسانه ملی در پایان جمهوری اسلامی ایران را کشور امام حسین(ع)  و امام زمان (عج) خواند و گفت: در این کشور هرکس از ولایت فاصله بگیرد برکت از زندگی‌اش می رود این را همه ما باید متوجه باشیم چرا که در تاریخ کشور چنین چیزی ثابت شده است.

عسکری ولایت فقیه و رهبری نظام را ضامن امنیت کشور و محور امور دانست و تاکید کرد اگر از رهبری و فرامین ایشان چشم بر نداریم، می توان به آینده روشنی امید داشت. وی با برشمردن تاثیرات وحدت ملی بر امنیت پایدار در منطقه و جهان افزود:در صورتی که همگرایی همه گروه های سیاسی در کشور وجود داشته باشد هیچ قدرتی توان مقابله با ایران را نخواهد داشت کما اینکه در حال حاضر نیز ایران به عنوان بزرگترین قدرت منطقه مطرح و در تصمیم گیری های بزرگ بین المللی موثر است.

نظر شما