شناسهٔ خبر: 140482 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

تجزیه عراق بازی جدید آمریکایی‌ها بعد از سناریو شکست‌خوره داعش

نماینده مردم تبریز گفت: از آنجایی که سناریوی داعش امروز در منطقه با شکست مواجه شده است، آمریکایی‌ها موضوع دیگری را برای تجزیه سرزمین بزرگ عراق به کار گرفته اند.

به گزارش«نماینده»، احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس ، با اشاره به رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال تجزیه سرزمین ها هستند، اظهار داشت: سناریوی اصلی آمریکا برای منطقه فرسایش دولت‌ها و حکومت هاست.

وی با بیان اینکه  سناریوی داعش امروز در منطقه با شکست مواجه شده است، افزود: این شکست موجب شده تا آمریکایی‌ها به جای داعش موضوع دیگری را برای تجزیه سرزمین بزرگ عراق به کار گرفته اند، به نحوی که این سناریو بتواند کشورهای پیرامونی را تحت تاثیر قرار دهد.


علیرضابیگی تصریح کرد: رفراندوم استقلال کردستان عراق به عنوان یک سناریوی ناامن و بی ثبات کننده از جانب آمریکایی‌ها در حال تعقیب است هر چند آمریکا به واسطه پیمان امنیتی که با عراق دارد در بیان این موضوع ملاحظه می‌کند اما رژیم صهیونیستی به نمایندگی از این کشور  هدف شوم استکبار را پشتیبانی و تایید می‌کند.


وی با بیان اینکه امنیت ملی برای ما از هر چیز دیگری مهم‌تر است. ادامه داد: از اقلیم کردستان عراق که موجودیت و مصون ماندنش از تعرضات داعش را باید مدیون جمهوری اسلامی ایران بداند انتظار داریم که از این اقدام خطرناک که موجب بی ثباتی منطقه خواهد شد صرف نظر کند.


علیرضابیگی خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیم شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی از همه اقدامات محدودکننده برای اینکه اقلیم کردستان از تصمیم خود صرف نظر کند استفاده خواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران خود را مجاز می‌داند که برای حفاظت از مرزهایی که با اقلیم کردستان عراق هم مرز است اقدامات بازدارنده ای به منظور تامین امنیت مرزهایش انجام دهد.

نظر شما