شناسهٔ خبر: 140457 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نمایندگان مجلس دنبال لابی‌های خلاف قانون نباشند

کوهکن عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تأکید کرد: اگر می‌خواهیم اقتدار مجلس حفظ شود، دنبال لابی‌های خلاف قانون نباشیم.

به گزارش «نماینده»، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به اهمیت و نقش فراکسیون‌های مجلس اظهار داشت: چندبار تاکنون رؤسای فراکسیون‌ها را برای حل مشکلات مردم به چالش کشیده‌ایم!؟

وی افزود: همه منتظریم تا یک رئیس فراکسیون مثلاً راجع به ژن‌ خوب حرفی بزند و تا مدت‌ها آن را به مطلبی اصلی تبدیل کنیم؛ رؤسای فراکسیون مجلس را از جایگاه رفیع آنها پایین آورده‌ایم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اگر می‌خواهیم اقتدار مجلس را حفظ کنیم، دنبال لابی‌های خلاف قانون نباشیم؛ چرا منِ نماینده باید دنبال جابجایی صندوق بازنشستگی‌ام باشم و این رسانه‌ای شود؟

کوهکن همچنین با اشاره به عدم ابلاغ بخش‌هایی از قانون برنامه ششم توسعه تصریح کرد: سنگ روی سنگ بند نمی‌شود که ۶ ماه از سال گذشته و وقتی نماینده مجلس احکام برنامه ششم را از دولت می‌خواهد، دستگاه اجرایی می‌گوید که به من هنوز ابلاغ نشده است! آقای رئیس مجلس و آقای رئیس‌جمهور لطفاً این مسئله را حل کنید!

وی همچنین با اشاره به موضوع انتخاب استانداران خطاب به نمایندگان مجلس تأکید کرد: نمایندگان محترم لطفاً استاندار به دولت معرفی کنید؛ چند بار تاکنون استانداری معرفی کرده‌اید و انتخاب شده است؟ این کار آزموده را آزمودن است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره تعامل دولت و مجلس گفت: تعامل یک جاده دوطرفه نه یکطرفه؛ دولت اگر انتظار تعامل مجلس را دارد، باید از نظرات دلسوزانه نمایندگان هم استفاده کند.

نظر شما