شناسهٔ خبر: 140452 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس‌ دیوان محاسبات پاسخ‌گوی تبرئه نجومی‌بگیران باشد

ابطحی/2 نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: رئیس‌ دیوان محاسبات باید پاسخ‌گوی تبرئه نجومی‌بگیران باشد.

به گزارش «نماینده» سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تبرئه برخی نجومی‌بگیران از سوی دیوان محاسبات، گفت: جامعه نسبت به موضوع نجومی‌بگیران حساس است و ما به عنوان نماینده مردم به این حکم اعتراض داریم و خواهان بررسی مجدد این حکم در دیوان محاسبات هستیم.

وی با طرح این سؤال که کمیسیون اصل نود و هیئت‌رئیسه مجلس باید این موضوع را پیگیری کنند که اگر آنها بیگناه بودند، چرا  رئیس دیوان محاسبات در صحن و هم در کمیسیون اصل نود درباره تخلفات اینها گزارش ارائه داد، افزود: اگر اینها متخلف نبودند، چرا آقای عادل آذر گزارش کذب تهیه کرده و به نمایندگان ارائه داده است؟

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد: اگر آنها تخلف دارند که قطعا تخلف کرده‌اند و گزارش رئیس دیوان محاسبات نیز صحیح بوده، چرا اینها تبرئه شده‌اند؟

ابطحی با تأکید بر اینکه جامعه تبرئه نجومی‌بگیران را نمی‌پذیرد و مجلس هم نباید در رابطه با این موضوع کوتاه بیاید، اظهار داشت: دیوان محاسبات بازوی نظارتی مجلس است و به همین جهت نباید تحت فشار قرار گیرد، مگر اینکه بگوییم گزارش آقای عادل آذر کذب بوده که خدایی نکرده اگر ایشان گزارش کذب داده باید با وی برخورد کرد و از طرفی باید پاسخ‌گو باشد.

نظر شما