شناسهٔ خبر: 140451 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزارت بهداشت نسبت به واردات «تراریخته» بی‌تفاوت است

شاعری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وزارت بهداشت نسبت مشکلات محصولات تراریخته بی‌تفاوت است و چشم خود را روی برخی مسائل بهداشتی آن بسته است.

به گزارش «نماینده» علی‌محمد شاعری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، نسبت به مصرف بی‌رویه محصولات تراریخته در کشور انتقاد کرد و گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه که در مجلس تصویب شده، رهاسازی، واردات، مصرف و تولید هر نوع محصولات تراریخته بدون رعایت ضوابط و قوانین مصرح در قانون ممنوع شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید در زمینه محصولات تراریخته پایش و آزمایش‌های لازم در زمینه ارزیابی خطر انجام شود، اظهار داشت: پس از اینکه ما سلامت محصولات تراریخته برای مردم تنوع زیستی به طور صددرصدی مشخص شد، می‌بایست برچسب‌های لازم در جهت حفظ حقوق مشتری بر روی محصولات تراریخته نصب و اطلاع‌رسانی شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با ابراز تأسف از اینکه وزارت بهداشت نسبت به مشکلات محصولات تراریخته بی‌تفاوت است و چشم خود را روی برخی مسائل بهداشتی آن بسته است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت باید نسبت به واردات محصولات تراریخته به کشور پاسخ‌گو باشند، این محصولات نسل‌های آینده کشور را با مخاطره جدی روبرو کرده است.

نظر شما