شناسهٔ خبر: 140445 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لاریجانی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی مطرح کرد؛

تشکیل کمیته‌مشترک مجلس،شورای نگهبان و دولت برای اصلاح قانون انتخابات/پیش نویس لایحه تهیه شده است

لاریجانی43 دکترلاریجانی از تشکیل کمیته‌مشترک مجلس،شورای نگهبان و دولت برای اصلاح قانون انتخابات خبر داد.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 4 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: زمانی که رئیس مجلس در جایگاه خود موضوعی را بیان می کند تمام نهادها باید آن را اجرا کنند، بنده جعبه ای را در میز خود قرار داده ام و مطالبی که رئیس مجلس اعلام می کند را یادداشت برداری کرده و در این جعبه قرار می دهم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس مجلس در 13 بهمن 95 اعلام کرد که کمیسیون عمران تا یک ماه بعد گزارش پلاسکو را به صحن علنی تقدیم کند، افزود: شش ماه از این موضوع گذشته و کمیسیون عمران با 6 ماه تاخیر این گزارش را به مجلس ارائه کرد. همچنین در 16 فروردین 96، 22 موضوع اساسی کشور توسط رئیس مجلس مطرح شد و در این باره جدولی تهیه شد اما کار جدی در این خصوص صورت نگرفت.

حاجی دلیگانی ادامه داد: در تاریخ 20 خرداد 96 در نشستی غیرعلنی رئیس مجلس دستور داد که کمیسیون شوراها درباره انتخابات ریاست جمهوری و اصلاح شرایط طرح ارائه دهد اما خبری نیست همچنین در تاریخ سوم اردیبهشت 96 پیش از جلسه علنی دکتر لاریجانی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توصیه کرد که درباره اشتغال اقدام جامعی انجام دهد و به مجلس ارائه دهد اما اکنون پس از گذشت 5 ماه چیزی در این باره مشاهده نمی شود.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس در تاریخ 20 تیر 96 به سیف رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که ظرف 7 روز دولت لایحه ای درباره ساماندهی سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری به مجلس ارائه دهد، یادآور شد: مردم به صدا و سیما، بانک مرکزی و دیگر دستگاه ها اعتماد کرده و در موسسات مالی و اعتباری سپرده گذاری کرده اند که دولت براساس دستور رئیس مجلس باید آن ها را ساماندهی می کرد اما اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

نماینده مردم شاهین شهر و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درباره بیمه شخص ثالث قانونی حدود یک سال و نیم پیش در مجلس تصویب شد، افزود: براساس این قانون گفته شد که برای دریافت گواهینامه دیگر نیازی به کارت پایان خدمت نیست یک سال و نیم است که این قانون روی زمین مانده و کسی پاسخگو نیست و از سوی دیگر افراد تصادف کرده و به دلیل نداشتن گواهینامه راهی زندان می شوند.

دکتر لاریجانی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی گفت: درباره موضوع قانون انتخابات با شورای نگهبان جلسه ای برگزار شد، که براین اساس کمیته ای متشکل از کمیسیون شوراها، معاونت قوانین مجلس، شورای نگهبان و مرکز پژوهش های مجلس تشکیل شد تا با دولت لایحه ای پخته شود که اگر بار مالی داشت به دلیل هماهنگی با دولت مشکلی نداشته باشد که مقدمات آن فراهم شده و پیش نویس لایحه تهیه شده است لذا مقرر شد کار مشترکی صورت گیرد تا مشکلاتی که در قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها وجود دارد در قانون جامعی رفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره کسری خدمت فرزندان ایثارگر و دریافت گواهینامه برای سربازان غائب تصریح کرد: با ستاد کل در این موضوعات صحبت شده و جلسه ای در مجلس در این موضوعات تشکیل شد و نهایتا مقرر شد که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مجلس حضور یابد و جلسه ای با حضور بنده تشکیل شود تا موارد اختلافی رفع شود.      

دکتر لاریجانی رئیس قوه مقننه اظهار کرد: درباره موارد بیست گانه نیز مرکز پژوهش ها در حال انجام کارهای کارشناسی است و روز گذشته با رؤسای کمیسیون ها جلسه ای تشکیل شد که این موضوعات در این نشست بررسی شد، ممکن است زمان آن پس و پیش شود اما در حال پیگیری است که موضوعاتی همانند بحران آب و مسائل دیگر با کمک دولت در حال پیگیری است.

نظر شما