شناسهٔ خبر: 140432 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تخلفات وزرات رفاه در عدم افشای فعالیت های اقتصادی شرکت های خصولتی

محمدرضا پورابراهیمی// رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی تخلفات وزرات رفاه در عدم افشای اطلاعات فعالیت‌های اقتصادی شرکت های خصولتی زیر مجموعه این وزارت خانه خبر داد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانونی حدود سه سال پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که بر اساس آن کلیه نهادهای عمومی مکلف شدند اطلاعات مربوط به شرکت ها و بنگاه های خود را در فعالیت های اقتصادی نزد سازمان بورس افشا کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد: سوالی که امروز از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد این بود که دلیل عدم افشای اطلاعات این بخش از شرکت ها به چه علتی است و دامنه شمول این شرکت ها شامل چه تعدادی است؟

وی ادامه داد: گزارش هایی که به کمیسیون اقتصادی از وضعیت افشای اطلاعات رسیده است نشان دهنده این موضوع است که وضعیت نامناسبی در این بخش در زمینه شرکت های زیرمجموعه وزارت رفاه وجود دارد البته این موضوع شامل وزارتخانه های دیگر هم می شود که به ترتیب به موضوع وزارتخانه های دیگر نیز ورود خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد تاکید کرد: گزارشی که وزیر رفاه در این خصوص ارائه کردند حتی نشان دهنده اقدامات اولیه در این زمینه نبود. شرکت هایی در زیر مجموعه وزارت رفاه وجود دارد که یک شرکت نزدیک به ۲۶۰ شرکت را در زیرمجموعه خود ثبت کرده است اما هیچ اطلاعاتی در مورد فعالیت اقتصادی آنها وجود ندارد.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه این عدم شفافیت نشان دهنده وضعیت نامطلوب در اقتصاد ایران است، گفت: کمیسیون اقتصادی بر اساس وظایف نظارتی خود مکلف به افشای این اطلاعات است.

وی اظهار داشت: وزیر و معاونان شان قبول کردند که باید چنین اقدامی را انجام دهند. حدود سه سال از تصویب این قانون گذشته است بنابراین قرار شد ظرف دو روز آینده گزارش اولیه وزارت رفاه در مورد تعداد شرکت ها به کمیسیون ارائه شود، بعد از آن مهلتی در اختیارشان قرار خواهد گرفت. در غیر این صورت سوال از وزیر رفاه به دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات در افشای اطلاعات بنگاه های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه عشایر، صندوق فولاد و شرکت های زیرمجموعه تامین اجتماعی به صحن علنی ارسال خواهد شد تا در صحن علنی پیرامون این موضوع تصمیم گیری شود.

نظر شما