شناسهٔ خبر: 140421 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

اصلاح‌طلبان برای پیروزی در انتخابات ناگزیر از ائتلافند/ سبد رأی اصلاحات بیش‌از ۲۰درصد نیست

محمد هاشمی/2 عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تجربه برگزاری ۳۰ تا ۴۰ انتخابات در کشور نشان می‌دهد که هیچ گاه یک گروه به تنهایی در انتخابات پیروز نمی شود هر پیروزی با ائتلاف محقق شدنی است.

به گزارش «نماینده» محمد هاشمی، عضو سابق حزب کارگزاران سازندگی، در خصوص اظهارات اخیر محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات؛ پیرامون اینکه برای انتخابات آینده مجلس، اصلاحطلبان با اعتدالیون و هوادارن دولت ائتلاف نخواهند کرد گفت: به طور کلی ضریب نفوذ جناح‌های سیاسی در این سی و چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و چندین انتخابات برگزار شده برای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هر کدام ۲۰ درصد و اعتدالگرایان که امروز مجموعه دولت را تشکیل می دهند حدود ۳۸ تا ۴۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه پاسخ به این سوال کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار است که هدف هر کدام از  جناح‌های سیاسی از شرکت در انتخابات چیست؟ گفت: به طور کلی اگر هدف جناح‌ها و گروه‌های سیاسی از شرکت در انتخابات پیروزی باشد ائتلاف بین حداقل دو گروه  برای کسب رای بالای ۵۰ درصداجتناب ناپذیر است.

هاشمی تصریح کرد: اما اگر هدف پیروزی نباشد و وزن کشی سیاسی مطرح باشد که معمولا کسی به خاطر وزن کشی سیاسی در انتخابات شرکت نمی‌کند، ممکن است دست به ائتلاف نزنند.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ائتلاف به هدف جناح‌های سیاسی برمی گردد، گفت: تجربه برگزاری ۳۰ تا ۴۰ انتخابات در کشور نشان می‌دهد که هیچ گاه یک گروه به تنهایی در انتخابات  پیروز نمی شود  هر پیروزی با ائتلاف محقق شدنی است.

نظر شما