شناسهٔ خبر: 140400 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

فهم غلط دولت از اشتغالزایی علت اصلی بحران بیکاری کشور است

شافعی43 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با بیان این که اشتغال پایدار به سرمایه‌گذاری بلندمدت واقعی نیاز دارد و با بخشنامه عملی نمی‌شود گفت: ‌علت اصلی بحران بیکاری در کشور، بدفهمی دولت از اشتغالزایی است.

به گزارش «نماینده» غلامحسین شافعی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت : اگر برای حل بحران بیکاری تدبیری اندیشیده نشود، آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی زیادی خواهد داشت و ‌علت اصلی مشکلات در این حوزه ، بدفهمی دولت از اشتغالزایی است.
رئیس اتاق ایران تأکید کرد : تنها راه برون‌رفت دولت از وضع فعلی، اعتماد مجدد به بخش خصوصی است و زمینه اعتماد بخش خصوصی را هم باید فراهم کند، چرا که دولت بدون بخش خصوصی قادر به حل مشکلات نیست.
شافعی با بیان اینکه صنعت و تولید صرفا با صدور مجوز رونق نمی گیرد ، گفت : اگر اقتصاد مقاومتی هدف اصلی کشور است باید همه قوای سه گانه و بخش خصوصی ، همگرا شوند.
وی با اشاره به پایان دوره دو ساله کمیسیون‌های تخصصی این اتاق گفت: تمام سوابق تاریخی و تصمیم های دولت در ادوار گذشته نشان می‌دهد اعتماد بخش خصوصی واقعی به دلیل تصمیم های دولت و بی‌تفاوتی‌ در جبران آنها با خدشه روبرو شده است.
شافعی ادامه داد : اجرای ناکارامد برنامه های خصوصی‌سازی دولت در سال‌های گذشته و تصمیم گیری در دوره درآمدهای نفتی به سود دولت و نادیده گرفتن بخش خصوصی سبب این بی‌اعتمادی شده است.
رئیس اتاق ایران افزود : دولت در زمان بحران اقتصادی و کاهش درآمدهای نفتی به بخش خصوصی توجه می کرد اما زمانی که درآمدهای نفتی بالا بود، بخش خصوصی جایگاهی نداشت.
شافعی تصریح کرد: امروز بسیاری از مفاهیم در کشور از قبیل تولید، صادرات، قانون، بانک مرکزی، بخش خصوصی و ... بارها استفاده و مطرح می‌شود، اما بیشتر جنبه تشریفاتی داشته است و دولت در عمل اعتقادی به این مفاهیم آن‌گونه که در دیگر کشورها رایج است، ندارد.

نظر شما