شناسهٔ خبر: 140392 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مطهری در پاسخ به تذکر شاعری:

دولت در واردات محصولات تراریخته برنامه ششم را رعایت کند

علی مطهری431 نایب رئیس مجلس از دولت خواست برای واردات محصولات تراریخته قانون برنامه ششم توسعه را به طور کامل رعایت کند.

به گزارش «نماینده» در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر در مجلس نسبت به واردات محصولات تراریخته انتقاد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: طبق قانون برنامه ششم توسعه وزارت کشاورزی تنها زمانی که مطمئن شود محصول تراریخته برای سلامتی مردم و محیط زیست بی خطر است، با نصب لیبل مبنی بر اینکه فلان محصول تراریخته است، می تواند محصولات تراریخته را در کشور توزیع کند.

وی تصریح کرد: برای حفظ حقوق مردم و محیط زیست باید اطلاع رسانی دقیق در مورد محصولات تراریخته صورت گیرد.

شاعری با بیان اینکه در سال ۹۶ سرعت رهاسازی محصولات تراریخته افزایش یافته است، گفت: وزارت بهداشت چشم خود را بر روی برخی مشکلات بهداشتی محصولات تراریخته بسته است، وزارت کشاورزی نیز بر طبل واردات می کوبد، کشورهای پیشرفته نیز محصولات تراریخته ارزان برای کشورهای جهان سوم تولید می کنند، این در حالی است که ۳۷ کشور جهان واردات محصولات تراریخته را ممنوع کرده اند.

وی تصریح کرد: به رئیس جمهور تذکر می دهم نسبت به واردات محصولات تراریخته بازنگری شود.

در ادامه علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: دولت در این موضوع باید بر اساس برنامه ششم توسعه عمل کند که طبق برنامه شش واردات محصولات تراریخته ممنوع است، مگر اینکه قانون رعایت شده و لیبل جهت شناسایی محصولات تراریخته نصب شود.

نظر شما