شناسهٔ خبر: 140346 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نیوزویک گزارش داد

سیلی ایران به‌صورت ترامپ و اسرائیل با نمایش موشک «خرمشهر»

موشک خرمشهر نشریه نیوزویک در تحلیلی نوشته ایران با رونمایی از موشک «خرمشهر» به صورت ترامپ و رژیم صهیونیستی سیلی زده است.

به گزارش «نماینده» نشریه آمریکایی «نیوزویک» در گزارشی نوشته ایران با نمایش موشک بالستیک جدید خود به صورت ترامپ و اسرائیل، سیلی زده است.

نیوزویک نوشته است: «ایران در اقدامی مغایر با تهدیدهای رئیس‌جمهور دونالد ترامپ، در جریان یک مراسم رژه روز جمعه از یک موشک بالستیک برد بلند خود که قابلیت هدف قرار دادن مواضعی در خاورمیانه از جمله اسرائیل را دارد، رونمایی کرد».

 جدیدترین موشک بالستیک ایران، موسوم به «خرمشهر» روز جمعه در مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران با حضور مقامات عالی‌رتبه نظامی رونمایی شد.

«رابرت آینهورن»، مشاور رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره اقدام ایران برای رونمایی از این موشک گفت: «اقدام ایران در رونمایی علنی از این موشک، تا حد زیادی پاسخ تهران بود به هدف اعلام‌شده دولت ترامپ، جهت اعمال فشار بر تهران جهت پذیرش محدودیت‌هایی در زمینه برنامه موشکی خود».

این مقام سابق آمریکایی همچنین با اشاره به اظهارات حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در مراسم رونمایی از این موشک به نیوزویک گفت: «روحانی، عمیقاً تأکید کرده که برنامه موشکی ایران چیزی نیست که در میز مذاکرات مطرح باشد».

نظر شما