شناسهٔ خبر: 140334 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ایران در رسانه‌های جهان

مقام سابق خزانه‌داری آمریکا: عایدی ایران از برجام ۱۵۰ میلیارد دلار نبود/ حمایت ژاپن از برجام

پرچم ایران اخبار «ایران در جهان» طی ۲۴ ساعت گذشته شامل موضوعاتی از جمله اظهارات مقام سابق خزانه‌داری آمریکا در خصوص برجام و حمایت ژاپن از برجام، بود.

اهم مطالب و اخبار منتشر شده در خصوص ایران ظرف ۲۴ ساعت گذشته به شرح ذیل می‌باشد:

دوست داشتیم برنامه هسته‌ای ایران را پایان دهیم، اما نشد/ رویکرد ترامپ در قبال ایران احمقانه است

دو مذاکره‌کننده هسته‌ای سابق آمریکا در مقاله‌ای از رویکرد دولت جدید آمریکا در قبال توافق هسته‌ای انتقاد کرده و گفته‌اند که مسیر «احمقانه» ترامپ به مرگ برجام و ناتوانی جامعه بین‌الملل برای اتخاذ موضعی واحد در برابر ایران اتمی منتهی می‌شود.

***

نیکی هیلی: خروج از برجام خدشه‌ای به اعتبار آمریکا وارد نمی‌کند/ مردم ایران نمی‌گویند مرگ بر آلمان

نماینده آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به انتقاد وزیر خارجه آلمان از رویکرد ضدبرجامی دولت ترامپ گفت که مردم ایران بر علیه آلمان شعار نمی‌دهند و دولت ترامپ باید در راستای منافع و امنیت مردم خودش تصمیم بگیرد.

***

موگرینی: تلاش آمریکا برای بازمذاکره یعنی نقض برجام/ زمان‌بندی برجام در خصوص پسا ۲۰۲۵ روشن است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید در صورت خروج آمریکا از برجام، کمیسیون برجام تشکیل جلسه می‌دهد تا برای حل مشکل تلاش کند ولی به هرحال، این اقدام آمریکا به منزله نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود.

***

تیلرسون باز هم ادعاهای آمریکایی درباره ایران را تکرار کرد

وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل که برای بررسی موضوع «عدم گسترش سلاح‌های اتمی» برگزار شد، ادعاهای ضد ایرانی آمریکایی‌ها را باز هم تکرار کرد.

***

لاوروف: وارد کردن مسائل غیرهسته‌ای به برجام اشتباه است

وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که وارد کردن مسائل غیرهسته‌ای به توافق هسته‌ای ایران اشتباه است.

***

حمایت ژاپن از برجام/مخالفت با برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق

وزیر خارجه ژاپن در دیدار با ظریف با اعلام حمایت کشورش از برجام، مخالفت این کشور را با برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق بیان کرد و گفت: برای ژاپن اتحاد و یکپارچگی عراق اهمیت دارد.

***

دولت ترامپ، فرمان منع مسافرتی جدیدی صادر می‌کند/کشورهای جدید به ۶ کشور هدف اضافه می‌شوند

منابع خبری می‌گویند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حال نهایی کردن دستور اجرایی جدید خود برای منع سفر اتباع چند کشور مسلمان به خاک آمریکا است.

***

مقام سابق خزانه‌داری آمریکا: عایدی ایران از برجام ۱۵۰ میلیارد دلار نبود

یک مقام سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش‌های منتشر شده در برخی رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای برجام، ۱۵۰ میلیارد دلار پول روانه ایران کرده است را رد کرد.

***

عربستان در تقابل منطقه‌ای با ایران شکست‌های ناخوشایندی خورده است

وبگاه آمریکایی نوشت: باید برای سران عربستان به وضوح مشخص شود که با حفظ چنین دیدگاهی به ایران با نتایج معکوسی در سیاست داخلی و خارجی مواجه می‌شوند.

***

خروج از برجام، آمریکا را بی اعتبار و امکان مذاکره با کره شمالی را دشوار می‌کند

رسانه دولتی چینی اعلام کرد خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای نه تنها لطمه بزرگی به آمریکا خواهد بود بلکه امکان مذاکره با پیونگ‌یانگ را هم دشوار خواهد کرد.

نظر شما