شناسهٔ خبر: 140304 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رهبر کره‌شمالی: ترامپ به «اختلالات ذهنی» دچار است

ترامپ43 رهبر کره‌شمالی با ابراز تردید در سلامتی ذهنی رئیس‌جمهوری آمریکا، از اینکه او به‌طور علنی در سازمان ملل متحد خواهان نابودکردن یک کشور مستقل و دارای حاکمیت ملی شده، انتقاد کرده است.

به گزارش «نماینده» به نقل از «اسکای‌نیوز»، «کیم‌جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، امروز ــ جمعه ــ طی اظهاراتی که خبرگزاری رسمی این کشور آن را نقل کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا را رهبری توصیف کرد که به «اختلالات ذهنی» دچار است.

کیم‌جونگ اون تهدید کرد، کاری می‌کند که دونالد ترامپ به‌دلیل اظهاراتش در سازمان ملل علیه کره‌شمالی، «هزینه گزافی بپردازد».

رهبر کره‌شمالی گفت: «من فردی را که فرماندهی کل قوای آمریکا را به‌عهده دارد و در سخنرانی‌اش از نابودی کامل جمهوری مردمی و دموکراتیک کره‌شمالی سخن گفته است وادار خواهم کرد هزینه گزافی برای این اظهارات پرداخت کند».

طبق این گزارش، در چند ماه گذشته که «دونالد ترامپ» کار خود را در کاخ سفید آغاز کرده است، تنش میان ایالات متحده و کره‌شمالی بالا گرفته است. آزمایش‌های موشکی از طرف پیونگ‌یانگ در همسایگی ژاپن و کره جنوبی، دو متحد آمریکا، و واکنش‌های تند ترامپ که هر بار به‌نوبه خود با واکنش شدیدتر کره‌شمالی مواجه شده روزبه‌روز بر این تنش افزوده است.

ترامپ، سه‌شنبه گذشته در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل، گفته بود اگر پیونگ‌یانگ به آمریکا یا متحدان این کشور حمله کند، آمریکا چاره دیگری نخواهد داشت جز آن که «کره شمالی را به‌طور کامل نابود کند».

نظر شما