شناسهٔ خبر: 140269 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دانشگاه آزاد در حال برنامه‌ریزی برای به دست آوردن ثروت از علم است

رهبر/2 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال برنامه‌ریزی برای به دست آوردن ثروت از علم می‌باشد و از نخبگان، ایده نخبگان و تبدیل آن به ثروت حمایت می‌کند.

به گزارش «نماینده»، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز (دوشنبه ۲۷ شهریور) در همایش مخترعان، مبتکران و اساتید برتر بسیج علمی کشور، با اشاره به نزدیکی هفته دفاع مقدس، گفت: جنگ ۸ ساله جنگی با تمام جهان و با پوشش کشور عراق بود که می‌خواست با انقلاب اسلامی مقابله کند.

وی افزود: ما در دفاع مقدس با دست خالی در مقابل تمام کفر که رمز موفقیت ما الگوی بسیج که حضرت امام(ره) مطرح کردند به پیروزی رسیدیم که این مدل امروز به عنوان مدلی با ۳ محور علم، عقل و عمل مورد استفاده مدافعان حرم نیز قرار گرفته که دشمنان را به زانو در آورده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه خصومت و دشمنی دنیای استکبار هنوز باقی است، تصریح کرد: تمام تحولات منطقه با هدف ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است و تا زمانی که جمهوری اسلامی بر پا باشد خصومت و دشمنی استکبار ادامه خواهد داشت و ما باید با همان الگوی بسیج که امام(ره) پایه‌گذاری کرد، امروز با هدایت و رهبری مقام معظم رهبری این آرزوی دشمن را با شکست روبرو کنیم.

فرهاد رهبر با اشاره به شرایط امروز، وظایف یک بسیجی را چنین بیان داشت: اولین وظیفه یک بسیجی شناخت دشمن و طرح‌های آن می‌باشد، همان‌طور که در جنگ نظامی نیروهای اطلاعات و عملیات این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: امروزه سلطه‌گران به دنبال انحصارطلبی در علم و دانش هستند و می‌خواهند جلوی پیشرفت دیگر کشورها را بگیرند و آنها به قدرت علم مجهز نشوند، زیرا قدرت علم پشتوانه دیگر قدرت‌هاست، همان‌طور که ما توانستیم در انرژی هسته‌ای و هوا فضا با تلاش و تفکر بسیجی مجهز شویم، باید به این حرکت خود ادامه دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اگر امروز توانسته‌ایم در مرز دانش حرکت کنیم و حتی ادعا داشته باشیم که از مرز نیز عبور کرده‌ایم، آیا نمی‌توانیم در عرصه‌های دیگر علم و فناوری به مرز دانش دسترسی پیدا کنیم؟ دشمن به دنبال این است که جلوی پیشرفت علمی جمهوری اسلامی را بگیرد، چون می‌داند اگر ایران به قدرت علم دست پیدا کند به اقتدار پایدار خواهد رسید.

فرهاد رهبر بیان داشت: امروز بسیجیان توانسته‌اند در این موضوع دشمن را شکست دهند، اما سوال این است که آیا دشمن از دشمنی خود دست خواهد کشید؟ دشمن با تمام ابزارهایی که به دست دارد به دنبال این بوده و هست که جلوی پیشرفت‌های علمی ما را بگیرد، اما موفق نبوده است.

وی افزود: پیشرفت‌های علمی امروز ما در تولید مقاله و علم هستند، اما کافی نیست و باید به سرعت آن بیفزاییم و برنامه‌ریزی را طراحی کنیم تا به علم نافع برای تولید ثروت و حل مشکلات امروز جامعه که فقر، محرومیت و بیکاری هستند با یک حرکت جهادی و بسیجی ادامه دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: سرزمین ایران یک سرزمین ثروتمند به جهت داشتن منابع زیرزمینی و جوانان باهوش می‌باشد، اما چرا با داشتن این دو سرمایه محرومیت در اقصی نقاط ایران و همچنین فقر وجود دارد؟ دلیل این است که نتوانسته‌ایم مدیریت درستی داشته باشیم، یعنی مدیریت دانش و تبدیل آن به علم نافع می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

فرهاد رهبر بیان داشت: امروز توقع این است که بسیج بتواند این دو ثروت را با هم تفکیک کرده و به علم نافع دسترسی پیدا کند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز جزئی از این جمع می‌تواند در این عرصه همراه و هم پیمان بسیجیان کشور باشد.

وی افزود: امروزه پیشرفت علم و دانش به سرمایه انسانی وابسته است، یک زمانی کشورهای دیگر به بهانه آموزش و تحصیل جوانان آنها را به کشور خود دعوت می‌کردند و مشکل نیروی انسانی خود را برطرف می‌نمودند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی که با تلاش‌های امام‌خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی توانسته خلاء ادامه تحصیل جوانان را برطرف کند، اما وظیفه امروز دانشگاه آزاد اسلامی دیگر فقط آموزش علمی نیست و باید این دانشگاه در دیگر عرصه‌های علم ورود کند.

فرهاد رهبر با اشاره به کاهش جمعیت دانشجویان بیان داشت: نسل اول دانشجویان برای تربیت کادر و نسل دوم برای تولید علم بوده، اما در حال حاضر باید از این دو نسل عبور کرده و به نسل سوم که تبدیل علم به ثروت و کارآفرینی است ورود کنیم که لازمه آن برنامه‌ریزی های متفاوت با دو نسل گذشته است. دانشگاه آزاد اسلامی در حال برنامه‌ریزی برای به دست آوردن ثروت از علم می‌باشد و از نخبگان، ایده نخبگان و تبدیل آن به ثروت حمایت می‌کند. همچنین به دنبال همکاری با سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی با یک رویکرد بسیجی و جهادی می‌باشد تا منویات مقام معظم رهبری را اجرا و عمل کند.

وی در پایان اظهار داشت: علم به تنهایی کافی نیست. علم در کنار ایمان است که می‌تواند برای جامعه نافع باشد. علمی که بدون ایمان باشد ممکن است در جهت نبودی نسل‌ها استفاده شود.

نظر شما