شناسهٔ خبر: 140264 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مردم باید از کیفیت مدارس آگاه شوند/سرانه مدارس کافی نیست

بطحایی43 وزیر آموزش و پرورش گفت: نیازمند استقرار نظام تضمین کیفیت در مدارس هستیم و مردم باید بدانند کیفیت مدارس چگونه است.

به گزارش «نماینده»، سید محمد بطحائی در همایش باغبانان مهر و مهربانی در جمع مدیران مدارس دولتی شهر تهران گفت: تمام سازمان ها و موسسات آموزشی امروزه به وسیله کارگروهی، اهداف خود را دنبال می کنند.

وی افزود: وقتی نامی از کارگروه به میان می آید نقش مدیریت آموزشی دارای اهمیت می شود.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: به همین دلیل است که مدیریت آموزشی در سال های اخیر به رهبری آموزشی تغییر کرده است.

وی با اشاره به مشکلات وزارت آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش سرانه لازم را به مدارس نمی دهد و در مقابل نیز انتظار دارد که از خانواده ها پول دریافت نشود. مدارس تجهیزات آموزشی لازم را در اختیار ندارند و دائم تلاش می کنند تا برای حل مشکلات راه حلی پیدا کنند.

بطحائی خطاب به مدیران مدارس گفت: کار شما به عنوان مدیر این بود که راه های جدید را برای گذشتن از مشکلات پیدا کنید تا به اهداف نزدیکتر شوید.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پیدا کردن راه های جدید برای عبور از مشکلات در حوزه آموزش و پرورش هر روز رو به افزایش است.

وی ادامه داد: برای عبور از موانع در گام نخست باید صلاحیت ها و شایستگی های رهبران آموزشی محرز شود و مدیرانی که شایستگی لازم را دارند در کوتاه ترین زمان، راه های بهتری را پیدا می کنند.

بطحائی افزود: یکی از برنامه ها در سال تحصیلی جدید برگزاری دوره دانش افزایی و مهارتی برای رهبران آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: هر چقدر شایستگی و صلاحیت مدیران مدرسه افزایش یابد، تحول نظام آموزش و پرورش آسان تر می شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی نباید به صورت سنتی و در یک دوره ۴۰ ساعته گواهینامه به افراد داده شود.

بطحائی با اشاره به توانایی های مدیر مدرسه گفت: باید یک مدیر جدا از دانش و مهارت، توانایی ریسک پذیری و تصمیم در بحران را داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: باید تمرکز سازمانی کاهش یابد و تفویض اختیار به مدارس شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: باید نظام تضمین کیفیت در مدارس استقرار یابد و در آموزش و پرورش با وجود تمام اقدامات انجام شده، نظارت و کنترل و تضمین کیفیت نداریم.

بطحائی اظهار داشت: این حق مردم است که بدانند کیفیت مدرسه فرزندشان چگونه است و کدام مدرسه رتبه بالا و کدام مدرسه رتبه پائین را از لحاظ کیفیت دارد که در مقابل این پرسش ها، پاسخی نداریم که این سیاست نیز در سال تحصیلی جدید اجرا می شود.

نظر شما