شناسهٔ خبر: 140241 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سر و صدای حقوق‌ نجومی‌ها و سپس تبرئه ناامید کننده است

پورابراهیمی// رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تبرئه در مورد افرادی که برخلاف قانون، حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌ و مغایرت آن با قانون محرز است، به‌هیچ عنوان قابل قبول نیست.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی در ارتباط با تبرئه مدیران نجومی‌بگیر از سوی دیوان محاسبات اظهار داشت:  قاعدتا برای جامعه قابل قبول نیست که پرونده‌ای که مدت‌ها روی آن کار شده و در کشور فضاسازی‌های زیادی روی آن صورت گرفت، اکنون برای افرادی که عدول از قانون و تخلف محرز داشته‌اند، گویی اتفاقی رخ نداده است.

وی با بیان اینکه در جریان حقوق‌های نجومی عده‌ای خلاف قانون دریافتی داشته و یکسری غیرمتعارف بوده است، عنوان کرد: اگر خروجی دیوان محاسبات در مورد آنهایی که خلاف مقررات دریافت داشتند، این شده که هیچ اتفاقاتی رخ نداده به هیچ وجه قابل قبول نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مواردی هم که افراد به ظاهر ممنوعیت قانونی نداشتند، اما این گونه هم نبوده که هر کار دلشان خواست بکنند و با این افراد هم باید برخورد شود، ابراز داشت: سختی کار در این است که خط‌کش و قرار برای حقوق متعارف چیست، در این موارد که رویکرد عرفی است، قاضی باید تشخیص دهد چه حکمی برای آنها در نظر گرفته شود.

پورابراهیمی گفت: اما در هر صورت اتفاقی که افتاده نیازمند این بوده که به شکلی از کار توسط دستگاه نظارت و حقوقی انجام شود که قدرت بازدارندگی داشته باشد.

وی ادامه داد: مردمی که می‌بینند بعد از آن همه سر و صدا هیچ اتفاقی رخ نداده و تبرئه صورت گرفته، ایجاد ناامیدی در جامعه می‌کند و اثر منفی در افکار عمومی دارد و نمی‌توان آن را پذیرفت.

نظر شما