شناسهٔ خبر: 140234 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حقوقدانان کاخ‌سفید: داماد ترامپ باید از مقامش کناره‌گیری کند

داماد ترامپ در پی انتشار گزارش‌هایی درباره قصور کوشنر در گزارش تماس‌هایش با روس‌ها، برخی از وکلای ترامپ می‌گویند که بهتر است وی از مقامش کناره‌گیری کند.

به گزارش «نماینده» به نقل از وال‌استریت‌ژورنال، برخی از اعضای تیم حقوقی رئیس جمهوری آمریکا بر این باورند که جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، بایستی پیش از انتشار گزارش‌هایی درباره قصورش در اعلام تماس‌هایش با روس‌ها در طی دوران انتقال قدرت، از منصب خود به عنوان مشاور و دستیار ترامپ کناره‌گیری می‌کرد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، هرچند در بین تیم حقوقی ترامپ بر سر ضرورت کناره‌گیری جارد کوشنر اتفاق نظری وجود ندارد، اما برخی از وکلا، نگرانی خود از این موضوع را به رئیس جمهوری منتقل کرده‌اند.

افراد آگاه از ماجرا به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند که کارمندان کاخ سفید بیانیه‌ای را برای شرایطی آماده کرده بودند که کوشنر نهایتا بخواهد از مقام خود کناره‌گیری کند. با این حال کوشنر از مقام خود استعفا نداد و در کاخ سفید باقی ماند.

اما جان دوود، یکی از وکلای ترامپ با رد این گزارش گفته است «تا جایی که می‌دانم» این طرز تفکر هرگز به رئیس جمهوری منتقل نشده است. «من به هیچ وجه با این دیدگاه موافق نیستم. من فکر می‌کنم که این ایده عبث است. من دیدگاه‌هایم را گفته‌ام».

وال‌استریت ژورنال در گزارش خود آورده است که برخی از وکلای ترامپ از این واقعیت که کوشنر بیشترین تعامل را به روس‌ها داشته است، نگرانند. این وکلا می‌گویند که کوشنر گزارشی دقیق از تماس‌هایش با مقامات خارجی را در هنگام درخواست دریافت گواهی عدم سوءپیشینه امنیتی، ارائه نکرده است.

کوشنر، در بیانیه‌ای که چندی پیش تسلیم کمیته‌های کنگره کرده است، هرگونه مواجهه با هر دولت خارجی را رد کرده است. در بیانیه کوشنر آمده است: «من با هیچ دولت خارجی مواجهه‌ای نداشتم و هیچکسی را در کارزار تبلیغاتی که چنین مواجهه‌ای داشته باشد را نمی‌شناسم».

نظر شما