شناسهٔ خبر: 140228 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رضایی خبر داد

بررسی واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی در کمسیون عمران + نتایج اولیه بررسی‌ها

واژگونی اتوبوس رئیس کمیسیون عمران مجلس از تدوین گزارش نهایی کمیسیون متبوعش درباره واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی تا پایان شهریور خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه کمیسیون متبوع خود درباره بررسی حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی، اظهار داشت: این جلسه  با حضور  وزیر آموزش و پرورش، اورژانس، پلیس راهور و وزارت راه و شهرسازی بررسی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه علت اصلی حادثه واژگونی اتوبوس خواب‌آلودگی و کم تجربه‌گی راننده تشخیص داده شد، افزود: انتخاب زمان نامناسب برای حرکت اتوبوس از سوی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز از جمله عوامل زمینه‌ساز برای  وقوع این حادثه دانسته شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه اگر دانش آموزان کمربندهای خود را بسته بودند قطعاً از میزان تلفات جانی این حادثه کاسته می‌شد، گفت: نبود نوار هشدار دهنده کنار جاده نیز از دیگر عوامل زمینه‌ساز برای تصادف اتوبوس حامل دختران دانش‌آموز هرمزگانی شناخته شد.

رضایی با ابراز اینکه باید در شیوه نامه اعزام دانش آمزان تجدید نظر شود تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم، متذکر شد: برای اینکه از میزان تلفات جانی حوادث کاسته شود علاوه بر فرهنگ سازی برای بستن کمربند ایمنی، پلیس‌راهور باید در ایستگاه‌های مشخص بسته بودن کمربند مسافران را بررسی کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس بیان اینکه قرار است دستگاه‌های ذی‌ربط گزارشات نهایی را به کمیسیون عمران واصل کنند، گفت:گزارش نهایی کمیسیون درباره این حادثه که میزان قصور هر یک از دستگاه‌های مربوطه در آن مشخص می‌شود تا پایان شهریور تدوین و برای قرائت در صحن علنی مجلس تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

نظر شما