شناسهٔ خبر: 140211 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ایرانی‌ها متمدن‌تر هستند نمی‌توانیم به تنهایی با آنها مقابله کنیم

گولان جانشین سابق رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در اعترافی «بی‌سابقه» متذکر شد که اسرائیل نمی‌تواند به‌تنهایی با ایران «متمدن‌تر» مقابله کند.

به گزارش «نماینده» به نقل از «روسیاالیوم»، «یائیر گولان» جانشین سابق رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، روز شنبه در گفت‌وگویی در اندیشکده سیاست‌های خاورمیانه واشنگتن، به موضوع درگیری بین اسرائیل و ایران اشاره کرد و گفت: «تل‌آویو برای تحقق پیروزی (در مقابل ایران) به ایالات متحده نیاز دارد، بهتر است به این موضوع اعتراف کرد، این واقعیت است.»

گولان تصریح کرد: «اسرائیل برای تحقق پیروزی بر ایران، به حمایت آمریکا نیاز دارد... ما نمی‌توانیم به‌تنهایی این اقدام را انجام دهیم. در این دنیای معاصر تهدیدهایی به سرعت از همه طرف یعنی از طریق اینترنت، شبکه‌های تروریستی و موج آوارگان، ظاهر شده‌اند. لذا، ما بایستی بیش از هر زمان دیگری این همکاری‌ها را تقویت کنیم.»

رسانه‌های اسرائیلی این اظهارات را، از آن جهت که از زبان ژنرال بلندپایه این رژیم مطرح شده است، «بی‌سابقه» توصیف کرده‌اند.

گولان، که کمتر از ۶ ماه پیش به ماموریت خود در ارتش رژیم صهیونیستی پایان داده است، در ادامه گفت: «به همین جهت، انتظار دارم که ایالات متحده و اسرائیل در آینده همکاری‌های خود را توسعه دهند... از دیدگاه اسرائیل، تهدید ایران بیشتر از تهدید داعش است؛ زیرا ایران متمدن‌تر و پیشرفته‌تر است.»

جانشین سابق رئیس ستاد ارتش اسرائیل افزود: «تهران دارای زیرساخت‌های آکادمیکی خوب، صنعت پیشرفته، دانشمندانی خوب و نیز جوانانی مستعد است. آنها بسیار شبیه ما هستند(!) بنابراین آنها بیشتر خطرناک هستند، به‌اعتقاد من، ما نمی‌توانیم به تنهایی با آنها تعامل کنیم، نمی‌توانیم.»

این ژنرال صهیونیستی در پایان گفت: «ببینید ایرانی‌ها چگونه در منطقه اقدام می‌کنند، آنها بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند، آنها دائما تلاش می‌کنند با کمترین بهای ممکن، سرمایه‌گذاری کنند و در حالی‌که آنها مجبور به اقدام باشند، آنها ترجیح می‌دهند با پول‌شان سرمایه‌گذاری کنند نه با خون‌شان.»

نظر شما