شناسهٔ خبر: 140206 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جایگزینی کارت ملی به جای شناسنامه فعلاً در دستور کار نیست

کارت ملی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه این سازمان آمادگی دارد ماهیانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر کند،گفت: جایگزینی کارت هوشمند به جای شناسنامه نیاز به اصلاح قانون و همکاری دولت و مجلس دارد و فعلا در دستور کار نیست.

به گزارش «نماینده» سیف‌الله ابوترابی با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال این ظرفیت را دارد که ماهیانه دو میلیون و پانصد هزار کارت ملی هوشمند صادر کند، اظهار کرد: بسترهای این بخش در همه استان‌ها فراهم شده است.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت احوال بنا دارد با همکاری مردم تا پایان سال ۹۷ صدور کارت ملی هوشنمند را به پایان برساند که البته این منوط به همکاری مردم است.

ابوترابی در پاسخ به این پرسش که با صدور کامل کارت های ملی هوشمند آیا حدف شناسنامه در دستور کار قرار خواهد گرفت، یا خیر؟ گفت: در این بخش باید منتظر ماند تا تمامی کارت ها صادر شود و برای جایگزین کارت ملی به جای شناسنامه  فرایند اصلاح قانون طی شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: برای جایگزینی کارت هوشمند به جای شناسنامه علاوه بر اصلاح قانون، باید زیر ساخت های لازم نیز در استان ها، شهرستان  و شهرها ایجاد شود.

وی اضافه کرد: با اصلاح قانون و فراهم شدن زیر ساخت‌ها می‌توان در آینده در خصوص جایگزینی کارت‌های ملی هوشمند تصمیم گیری کرد.

ابوترابی بیان کرد: در صورت جایگزینی کارت ملی هوشمند به جای شناسنامه با اصلاح قانون، قاعداً تمهیدات لازم برای اخذ رای در تمامی انتخابات از طریق کارت ملی پیش بینی خواهد شد.

نظر شما