شناسهٔ خبر: 140201 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وقتی امیر کویت نیات واقعی ۴ کشور عربی علیه قطر را برملا کرد

امیرکویت  ترامپ امیر کویت اهداف محاصره کنندگان قطر برای اقدام نظامی علیه دوحه پرده برداشت و ابراز امیدواری کرد که موفقیت تلاش‌های میانجیگرانه به توقف مداخلات نظامی در قطر بیانجامد.

به گزارش «نماینده»، امیر کویت که به آمریکا رفته در دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور بر آمادگی قطر برای حل اختلافات با چهار کشور عربی محاصره کننده دوحه خبر داد.

صباح الاحمد الصباح در عین حال متذکر شد که برخی از درخواست های این چهار کشور عربی قابل قبول نیست و به حاکمیت قطر خدشه وارد می کند و باید مسئله از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود.

امیر کویت همچنین در سخنان خود به نکته ای اشاره کرد که واکنش چهار کشور عربی را برانگیخت.

وی  از نیات و اهداف این چهار کشور عربی برای اقدام نظامی علیه قطر پرده برداشت و ابراز امیدواری کرد که موفقیت تلاش های میانجیگرانه به توقف مداخلات نظامی در قطر بیانجامد.

در واکنش به این سخنان وزیر خارجه کویت چهار کشور عربی به رهبری عربستان با صدور بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از این سخنان امیر کویت به سخنان وی واکنش نشان دادند و اعلام کردند که بحث اقدام نظامی علیه قطر هرگز مطرح نبوده است.

این چهار کشور عربی همچنین با صدور بیانیه ای بر اجرای خواسته های خود از سوی قطر تاکید کردند.

از بیانیه این چهار کشور پیداست که آنها قصد کوتاه آمدن از خواسته های خود علیه قطر را ندارند و در مقابل قطر نیز تاکید کرد که این کشورها باید از خواسته های خود عقب نشینی کنند چرا که به عقیده دوحه خواسته های ۱۳ گانه چهار کشور عربی به حاکمیت این کشور ضربه می زند.
 
به رغم  قول هایی که رئیس جمهور آمریکا برای حل و فصل سریع بحران قطر با چهار کشور عربی داده و با توجه به اصرار طرفین به مواضع خود به نظر نمی رسد که بحران قطر در آینده نزدیک حل وفصل شود و باید منتظر ماند و دید که تحرکات دیپلماتیک و میانجیگری کویت به نتیجه مورد نظر می رسد یا خیر؟

نظر شما