شناسهٔ خبر: 140180 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: سدنا نیوز

خیابان بهشت،خانه سالمندان!

بهشت نجفی روز گذشته مراسم معارفه چهار معاون کلیدی خود را برگزار کرد اما انتخاب هایش نشان داد که وعده هایش،شعاری بیش نیست.

به گزارش «نماینده»، محمدعلی نجفی، شهردار ۶۶ ساله تکنوکرات تهران که در یک بازی عجیب و با حذف رقبایش به کمک دوستان اطلاح طلبش در شورای شهر توانست، به صندلی سبز بهشت تکیه زند و کلیددار شهر تهران شود، روزگذشته در اولین آزمون خود به عنوان شهردار مردود شد!

وی روزگذشته (سه شنبه) مراسم معارفه چهار معاون کلیدی خود را برگزار کرد اما انتخاب هایش نشان داد که وعده هایش، شعاری بیش نیست.

نجفی که پیش از این قول داده بود از ظرفیت جوانان در شهرداری تهران استفاده می کند اما با چهار انتصاب خود نشان داد که اعتقادی به حرف هایش ندارد و تنها برای جلب رای نمایندگان مردم و یا بهتر جلوه دادن خود در انظار عمومی این سخنان را بیان کرده است چرا که میانگین سنی معاونیتش حداقل ۶۰ سال است!

او در انتصاباتش از افرادی همچون محمد مهدی حجت ۶۸ ساله، مرتضی حاجی ۶۹ ساله، پورسیداقایی ۶۰ ساله و حسینی مکارم و حجت میرزایی که در آستانه تجربه کردن، دهه ششم زندگی خود هستند را برای در اختیار چهار معاونت کلیدی شهرداری انتخاب کرد و در یک مراسم عجله ای، آنها را معارفه کرد تا هرچه سریعتر سکان مدیریت را در اختیار گیرند که این همه عجله نیز جای سوال است.

  • مردی با کارنامه ۴۷ کشته در کابینه

نجفی، سکان هدایت معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران که معاونتی استراتژیک است را به محسن پور سید اقایی سپرد، معاونتی حساس که لبه تعامل و برخورد شهرداری با مردم است چراکه روزانه هزاران نفر از مترو، اتوبوس، تاکسی و... استفاده میکنند و بخش زیادی از بودجه شهرداری نیز در این معاونت صرف می شود!

پورسید اقایی را همه مردم ایران می شناسند، چطور؟ حادثه قطار سمنان را بیاد دارید؟ او مدیرعامل راه اهن بود! حادثه برخورد دو قطار مسافربری در محور سمنان –دامغان در حوالی «ایستگاه هفت خوان» سبب مرگ ۴۷ نفر هموطن شد و ۱۰۳ نفر نیز مصدوم شدند. این حادثه یکی از مرگبارترین حوادث ریلی در ایران پس از حادثه قطار نیشابور به شمار می‌رود. پورسید اقایی پس از آن استعفا داد و وزیر راه نیز به سرعت پذیرفت! حالا جای سوال است چرا باید مدیری که در کارنامه مدیریتی خود مسبب مرگ ۴۷ تن است به معاونتی برود که روزانه با چند میلیون مسافر سرو کار دارد؟ درست است که پورسید اقایی به ریل و راه آهن به واسطه تجربه اش، آشناییت دارد اما معاونت حمل و نقل فقط ریل، مترو و ... است؟ پس تکلیف خانواده ۸۰ هزار نفری رانندگان تاکسی و یا اتوبوس های فرسوده و نو تهران چه میشود؟

  • یار دیرین نجفی در معاونت مالی

سمیع الله حسینی مکارم که از یاران دیرین نجفی محسوب می شود و سابقه دوستی آنها به دوران وزیر بودن نجفی است چرا که حسینی مکارم مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ بود اما به یکدفعه مورد لطف اقای وزیر قرار گرفته و معاون اداری و مالی اداره کل آموزش و پرورش تهران و بعد از آن هم مدیر کل بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش می شود اما با رفتن نجفی مکارم به پست بانک رفته و بعد از آن با کوچ نجفی به سازمان میراث فرهنگی، مکارم نیز معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می شود و حتی به شهرداری آمده و معاون سرمایه گذاری سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران! می شود و حالا با آمدن نجفی به شهرداری، مکارم که یار دیرین و گرمابه و گلستان نجفی محسوب می شود با وی به بهشت آمده و حالا معاون مالی شهرداری تهران شده است.

انتخاب مکارم در حالی است که در مورد وی شائبات مالی وجود دارد و نام وی در لیست دریافت کنندگان املاک با تخفیف های زیاد از سوی شهرداری در نامه سازمان بازرسی کل کشور به چشم می خورد و حال باید دید چرا یان فرد به سمت معانتی آن هم مالی! گذاشته شده است.

  • سوابق اقتصادی معاون برنامه ریزی

نجفی سکان معاونت برنامه ریزی را به حجت میرزایی داد، میرزایی که کارشناس اقتصاد نظری، کارشناسی ارشد توسعه و برنامه ریزی و دکترای اقتصاد دارد از امروز بر صندلی معاونت برنامه ریزی نشسته در سوابق خود معاون امور اقتصادی وزارت کار را نیز دارد، اما با مرور سوابق مدیریتی این فرد علامت سوال بزرگی در ذهن ایجاد می شود میرزایی در طی سال های اخیر در کارنامه خود عضویت هیات مدیره «شرکت سرمایه­گذاری هامون کیش»، مشاور اقتصادی و سرمایه‌گذاری «شرکت سرمایه‌گذاری گروه اقتصادی و مهندسی لوتوس» و ... را دارد که امیداریم این فرد اقتصادی در فعالیت هایش به گونه ای باشد که شائبه استفاده از رانت شهرداری برای پیشبرد کارهای اقتصادی ایجاد نشود.

  • دست رد حجت به سینه مردم تهران

مهدی حجت یکبار دست رد به سینه مردم تهران زد و آنهم زمانی بود که در انتخابات شورای شهر چهارم مردم به وی رای دادند اما او تصمیم گرفت بی توجه به رای مردم به سازمان میراث فرهنگی برود و حالا باز با کمک نجفی به شهرداری آمده تا دوران بازنشستگی خود را در معاونت شهرسازی شهرداری تهران بگذراند! حجت یکی از اساتید معماری است که در کارنامه خود قائم مقامی سازمان میراث فرهنگی را دارد، اما جای سوال است که چرا معاونت شهرسازی کلانشهری به مانند تهران که جای کار زیادی دارد باید در اختیار مردی قرار گیرد که در آستانه ۷۰ سالگی است و شاید به علت کهولت سن نتواند مشکلات شهر را حل کند.

  • معلم ریاضی در روزنامه همشهری

نجفی همچنین مرتضی حاجی ۶۹ ساله را نیز برای مدیرمسئولی روزنامه پرتیراژ همشهری انتخاب کرد، حاجی که رئیس ستاد روحانی در انتخابات نیز بود در کارنامه خود وزارت آموزش و پرورش را دارد و در رشته ریاضی درس خوانده! حالا شما بگوید وزیر اسبق آموزش و پرورش که در وزارت تعاون نیز بود و ریاضی خوانده چه ارتباطی می تواند با روزنامه و کار فرهنگی داشته باشد؟ الا انتصاب رفاقتی!

نجفی نتوانست در اولین انتصابات خود و آوردن اتوبوسی یاران قدیمیش به شهرداری، اذهان عمومی را راضی کند و حال باید دید در انتخاب های بعدیش آیا به رفقای بازنشسته اش بها میدهد یا مصلحت شهر را در نظر می گیرد.

نظر شما