شناسهٔ خبر: 140172 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بحث درباره تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی بی‌فایده است

زندانی یک نماینده پارلمان فلسطین تاکید کرد با توجه به سیاست‌های دوگانه رژیم صهیونیستی بحث درباره تبادل اسرا بی فایده است.

به گزارش «نماینده» به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نماینده پارلمان فلسطین تاکید کرد تا زمانی که اسرای فلسطینی آزاد شده در جریان مبادله وفاداری به آزادگان یا همان مبادله شالیت که دوباره رژیم صهیونیستی آنها را بازداشت و روانه زندان کرده است، آزاد نشوند، صحبت کردن درباره قرارداد مبادله اسرای جدید غیرممکن است.

 شیخ حسن یوسف در گفتگوی ویژه با الرساله نت که متن کامل آن بعد منتشر خواهد شد، تصریح کرد که جنبش مقاومت اسلامی "حماس" بارها اعلام کرده است که نخستین گام در زمینه مبادله اسرای جدید، آزادی آن دسته از اسرای فلسطینی است که در جریان مبادله وفاداری به آزادگان از زندان های صهیونیستی خارج شده بودند، اما رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۴ دوباره آنها را بازداشت و روانه زندان کرد و پس از آن می توان مراحل مبادله اسرا را تکمیل کرد.

شیخ یوسف در اولین گفتگوی خود با رسانه ها پس از آزادی از زندان های صهیونیستی بعد از بازداشت اداری ۲۲ ماهه تاکید کرد که مراجع رسمی رژیم صهیونیستی با وجود فشارهای گسترده افکار عمومی، در پرونده مبادله اسرا تاخیر و تعلل ایجاد می کنند، اما در نهایت تسلیم خواسته های خانواده های نظامیان اسیر صهیونیستی خواهند شد.

وی افزود اداره زندان های صهیونیستی هر از چند گاهی مذاکراتی را با رهبران جنبش اسیر فلسطین انجام می دهد، اما خبری از مذاکرات جدی درباره نظامیان اسیر صهیونیستی که در زمان اسارت گلعاد شالیت شاهد آن بودیم، نیست.

این نماینده آزاده پارلمان فلسطین خاطر نشان کرد که مراجع رسمی رژیم صهیونیستی اداره زندان ها را برای اعمال فشار بیشتر بر اسرا و به ویژه اسرای جنبش های حماس و مشخصا اسرای باریکه غزه تحت فشار قرار داده است، اما اسرای فلسطینی صف یکپارچه ای را برای دفاع از این برادران خود تشکیل داده اند و رژیم صهیونیستی با این فشارها سعی در تاثیرگذاری بر موضع جنبش حماس را دارد، ولی به نظر نمی رسد که این اقدامات بتواند جنبش حماس را مجبور به عقب نشینی از مواضع خود کند.

شیخ حسن یوسف تصریح کرد که اسرای فلسطینی بی صبرانه منتظر نهایی شدن مبادله اسرا هستند و تنها امید آنها مقاومت باریکه غزه است تا در سایه ضعف و ناتوانی مراجع رسمی و کاهش نقش آفرینی مردمی، قرارداد مبادله جدیدی را با طرف صهیونیستی به امضا برساند.

گفتنی است که "پیتر ماوریر" رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ امروز سه شنبه با یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در باریکه غزه دیدار و درباره مسائل متعدد از جمله نظامیان صهیونیست اسیر گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در باریکه غزه بحث و تبادل نظر کرد.

نظر شما