شناسهٔ خبر: 140141 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

خدمات قابل ارائه ماهواره‌ای به دستگاه‌های دولتی معرفی می‌شود

ماهواره رئیس مرکز ملی فضایی ایران گفت: هنوز شناخت از قابلیتها و امکانات فناوری فضایی به صورت جامع در بین دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد که باید این قابلیتها به کاربران معرفی شود.

به گزارش «نماینده» منوچهر منطقی درباره عدم استفاده درست دستگاه‌های دولتی از خدمات ماهواره‌ای در کشور اظهار کرد: بیشتر مسئولان اطلاعات اندکی در زمینه خدمات ماهواره‌ای دارند به همین دلیل نیاز است اطلاع‌رسانی وسیع‌تری انجام شود.

رئیس مرکز ملی فضایی ایران افزود: در حال حاضر دستگاه‌های کاربر به طور نسبی از وجود اطلاعات رایگان ماهواره‌های سنجشی خبردار شده‌اند و سعی در استفاده از این اطلاعات دارند.

به گفته وی برای رفع نیازهای ماهواره‌ای کاربران، باید یک زنجیره وسیعی از خدمات ارائه شود تا در نهایت کل نیازهای کاربر به صورت پایدار و مداوم رفع شود.

منطقی بیان کرد: گروهی از کاربران اطلاع ندارند که چگونه می‌توانند از اطلاعات رایگان ماهواره‌های سنجشی استفاده کنند.

وی همچنین گفت: مهمتر از بحث طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره است که باید به طور جدی به آن بپردازیم؛ بخش کاربری فضایی است که باید با یک اولویت بالاتر به سرعت آن را اجرا کنیم.

رئیس مرکز ملی فضایی با بیان اینکه در این مرکز برنامه‌ای تعریف شده است که تا سه سال آینده همه دستگاه‌ها با کاربریهای فضایی آشنا شوند، گفت: تا سه سال آینده خدمات قابل ارائه ماهواره‌ای به دستگاه‌های دولتی معرفی می‌شود.

نظر شما