شناسهٔ خبر: 140139 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ترامپ: آماده استفاده از «توان هسته‌ای» علیه کره شمالی هستیم

ترامپ و کیم رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر ژاپن گفت که واشنگتن آماده استفاده از توان هسته‌ای علیه کره شمالی است.

به گزارش «نماینده»، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن گفته واشنگتن آماده استفاده از توان هسته‌ای برای مقابله با «تهدید کره شمالی» است.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت کاخ سفید قرار گرفته آمده است: «رئیس‌جمهور دونالد ترامپ با نخست‌وزیر ژاپن شینزو آبه درباره ادعاهای آزمایش بمب هیدروژنی توسط کره شمالی گفت‌وگو کرد.»

این بیانیه می‌افزاید: «سران دو کشور تداوم اقدامات  تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده توسط کره شمالی را محکوم و بر تعهدات دفاعی استوار فیمابین تأکید کردند و متعهد شدند همکاری‌های نزدیک را ادامه دهند.»

کاخ سفید تصریح کرده است: «رئیس‌جمهور ترامپ بر تعهد ایالات متحده برای استفاده از طیف کاملی از توانمندی‌های دیپلماتیک، هسته‌ای و (تسلیحات) متعارف جهت دفاع از سرزمین‌ها و اراضی ما و متحدانمان تأکید کردند.»


دونالد ترامپ، پیش از آن هم در چند توئیت از کره شمالی به عنوان «کشوری سرکش» یاد کرده و مدعی شده بود اقدامات این کشور، برای آمریکا تهدید به شمار می‌آیند.

منابع خبری روز یکشنبه پس از اعلام وقوع دست‌کم دو زمین‌لرزه در نزدیکی سایت هسته‌ای کره شمالی واقع در شمال شرق این کشور، از اقدام پیونگ‌یانگ برای انجام ششمین آزمایش هسته‌ای خود خبر دادند.  

 تلویزیون رسمی کره شمالی ساعاتی بعد اعلام کرد این کشور یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است. مطابق این بیانیه، این بمب می‌تواند به صورت کلاهک روی موشک‌های قاره‌پیما (ICBM) نصب شود.

نظر شما