شناسهٔ خبر: 140138 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

توجیه ناکامی‌های مفتضحانه اسرائیل؛ نصرالله در فهرست ترور ما نیست

سید حسن نصرالله رژیم صهیونیستی در توجیه شکست مفتضحانه خود در قبال حزب الله لبنان، مدعی شد دبیر کل این حزب در فهرست ترور سرویس امنیتی آن قرار ندارد.

به گزارش «نماینده» به نقل از پایگاه خبری العهد، رژیم صهیونیستی در توجیه شکست مفتضحانه خود در قبال حزب الله لبنان، مدعی شد دبیر کل این حزب در فهرست ترور سرویس امنیتی آن قرار ندارد حال آنکه او را دشمن شماره خود عنوان کرده بود.

بر اساس ارزیابی‌های راهبردی اسرائیل، سرویس های امنیتی این رژیم تاکید داشتند حزب الله دشمن شماره یک این رژیم است و پس از آن ایران و جنبش حماس در مرتبه دوم و سوم قرار دارند.

علاوه بر این محافل امنیتی و سیاسی تل آویو اعتراف کرده بودند فرد شماره یک مورد نظر سرویس های امنیتی اسرائیل سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله است که از زمان پایان جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ و اطمینان به اینکه اسرائیل در تعقیب اوست، از دیده ها پنهان شد.

ادعای دروغین برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌ها

امروز با گذشت ۱۱ سال از جنگ مزبور که به شکست مفتضحانه اسرائیل منتهی شد و این رژیم نیز به این شکست اعتراف کرد، نهادهای امنیتی اسرائیل در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی تلاش برای ترور نصرالله هستند و ادعا می کنند وی دیگر در صدر فهرست افراد مورد نظر آنان قرار ندارد.

این ادعا در حالی مطرح شده است که دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد وی به دمشق سفر کرده و با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد و هدف از این سفر کسب توافق بشار اسد بر سر موضوع توافق حزب الله و داعش بود؛ موضوعی که سرویس امنیتی اسرائیل و پیش از همه موساد را در تنگنا قرار داد زیرا نتوانسته بود تحرک سید حسن نصرالله را که با ماشین و در طول یک ساعت و نیم به دمشق رسیده بود، رصد کند.

رسانه‌های صهیونیستی؛ زبان توجیه ادعاهای دروغین اسرائیل

در این میان اسرائیل روزنامه یدیعوت آحارانوت را برای توجیه شکست مفتضحانه خود برگزید و «سمدار بیری» کارشناس مسائل خاورمیانه به نقل از منابع امنیتی بلندپایه مدعی شد اسرائیل از سفر دبیر کل حزب الله به دمشق اطلاع داشت.

وی با لحنی توام با خباثت این سوال را مطرح کرد: چه نیازی به سفر بود؟ آیا سید نصرالله نمی توانست در تماس تلفنی با بشار اسد گفت وگو کند تا در خصوص توافق با داعش موافقت اسد را بگیرد؟

همچنین منابع امنیتی اسرائیل مدعی شدند، نصرالله با لباس مبدل از مخفیگاه پنهانی خود خارج شد و پس از اینکه مطمئن شد، سازمان اطلاعات اسرائیل به او توجهی ندارد، بیم دارد که دشمنان او در داخل لبنان با تیراندازی و یا با استفاده از خودروی بمب گذاری شده به ترورش اقدام کنند از همین رو سخت در خصوص دشمنان داخلی محتاط است.

این منابع اسرائیلی همچنین مدعی شدند که نصرالله می داند که در تیررس سازمان اطلاعات اسرائیل قرار دارد از همین رو از یک پناهگاه به یک پناهگاه دیگر منتقل می شود و در ضاحیه جنوبی بیروت سه مخفیگاه دارد.

این منابع در ادامه ادعاهای خود اعلام کردند تل آویو به عمد در صدد ارسال این پیام به دبیر کل حزب الله است که از سفر پنهانی او به تهران و دمشق خبر داشت اما در صدد ترور او نیست.

این کارشناس روزنامه یدیعوت آحارانوت همچنین مدعی شد تعداد زیادی محافظ و خودرو نصرالله را هنگام سفر به دمشق همراهی می کردند و او از ضاحیه جنوبی بیروت راهی دمشق شد.

نظر شما