شناسهٔ خبر: 140121 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ترامپ اعتقادی به تشکیلات خودگردان فلسطین ندارد

دونالد ترامپ 43 به اعتقاد کارشناس مسائل آمریکا، ترامپ اعتقادی به تشکیلات خودگردان ندارد و محمود عباس نیز این موضوع را می‌داند.

به گزارش «نماینده» «علی عبدی»، کارشناس مسائل آمریکا، در خصوص استراتژی واشنگتن در قبال تشکیلات خودگردان فلسطین و مذاکرات سازش به دنبال دیدار اخیر هیئت آمریکایی با ابومازن، با اشاره به اینکه ترامپ اعتقادی به تشکیلات خودگردان فلسطین ندارد، بیان داشت: مسئله کلی در حوزه روابط میان دولت خودگردان و رژیم صهیونیستی عبارت است از اینکه موضوعی به نام فرآیند صلح وجود ندارد.

وی با توجه به هدف اصلی صهیونیستها از توافق با تشکیلات خودگردان گفت: اسرائیلی‌ها به دنبال این بودند که از سوی فلسطینی‌ها به رسمیت شناخته شوند که یاسر عرفات این هدیه را به آن‌ها داد و در قبال آن تشکیلاتی به نام خودگردان به دست آورد. در حقیقت موجودیت و ماهیت اسرائیل بر اشغال و غصب است؛ لذا مسئله صلح را به‌نوعی تعریف می‌کند که از آن چیزی جز بقا، امینت و تثبیت موجودیت خود بیرون نمی‌آید. این موضوع برای اسرائیل مهم نیست که چه امتیازی به طرف مقابل می‌رسد.

کارشناس مسائل آمریکا با یادآوری اینکه اسرائیل بعد از توافق اسلو شهرک‌سازی و توسعه‌طلبی خود را ادامه می‌دهد، اشاره داشت: رژیم صهیونیستی کرانه باختری را عملاً از شهرکهای خود اشباع کرده است. نوار غزه تنها جایی است که در حوزه قلمرو این رژیم نیست که این منطقه نیز در محاصره دریایی، هوایی و زمینی است و مردم آن در یک زندان بزرگی به نام غزه محبوس شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه دولت آمریکا در ارتباط با مناسبات رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان از ابتدا بی‌طرف نبوده است، یادآوری کرد: واقعیتی به عنوان صلح وجود ندارد. آمریکا داور نیست و از ابتدا طرفدار اسرائیل بوده است. واشنگتن به‌شدت توسط لابی‌های صهیونیستی کنترل می‌شود. این واقعیت قاعده کلی حاکم بر روابط بین فلسطینی‌ها، رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

عبدی با اشاره به اینکه دولت ترامپ یکی از بی‌برنامه‌ترین دولت‌ها در تنظیم روابط فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی است، تأکید کرد: هیچ‌کدام از افراد قدرتمند سیاسی در این حوزه حضور ندارند. جرد کوشنر عملاً یک جوان ناپخته است. ترامپ وی را صرفاً به خاطر وابستگی به الیگارشی یهودی آمریکا به دیدار با محمود عباس فرستاد. پدر کوشنر نیز یکی از یهودی‌های سرمایه‌دار آمریکا است. خانواده کوشنر صهیونیست هستند.

وی با توجه به اینکه دولت ترامپ آن اشرافی که دولت اوباما به قضایا داشت، ندارد، اشاره داشت: عملاً بی‌برنامگی دولت ترامپ مشخص است. موضع خود ترامپ به قضیه دو دولت غیر منعطف است. وی در سفری که نتانیاهو به آمریکا داشت، به صورت صریح اعلام کرد که چه نیازی به دو دولت در فلسطین اشغالی است. ترامپ معتقد بود که وجود یک دولت کفایت می‌کند؛ لذا وی اعتقادی به تشکیلات خودگردان ندارد. محمود عباس و تشکیلات خودگردان نیز این موضوع را می‌دانند که این دیدارها نفعی ندارد. محمود عباس فرد شایسته‌ای برای این امر نیست. ابومازن حافظ منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است، نه ملت فلسطین.

نظر شما