شناسهٔ خبر: 139987 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پیروزی در شرق لبنان بخشی از پیروزی های موجود در منطقه است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله دوشنبه شب پیرامون آخرین تحولات از جمله پیروزی نیروهای مقاومت مقابل تروریست های داعش در شرق لبنان به سخنرانی پرداخت.

به گزارش «نماینده» به نقل از پایگاه العهد، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دوشنبه شب پیرامون آخرین تحولات از جمله پیروزی نیروهای مقاومت مقابل تروریست های داعش در شرق لبنان به سخنرانی پرداخت.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود شهادت نیروهای ارتش لبنان را که پیکرهای آنان روز گذشته باز پس گرفته شد تسلیت گفت. دبیرکل حزب الله لبنان همچنین به خانواده های شهدای مقاومت و ارتش سوریه درود فرستاد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ما متهم شده‌ایم که با استفاده از موضوع شهدای ارتش لبنان، مردم لبنان را تحریک کرده‌ ایم اما ما هیچگاه از موضوعات انسانی سوء استفاده نکرده‌ایم.

وی درباره عملیات اخیر تبادل اسرا و پیکر شهدا با تروریست های داعش تصریح کرد: در گفتگو با داعش تعیین سرنوشت نیروهای ارتش و تحویل پیکرهای کل شهدایی که در جبهه بودند و نیز آزادی افراد ربوده شده را شرط گذاشتیم.

دبیرکل حزب الله همچنین خاطرنشان کرد که تحولات شرق لبنان و آنچه در «الجرود» رخ داد از لحاظ سیاسی نظامی به معنای تسلیم شدن داعش است. وی افزود: همه متفق القول هستند که اگر اراضی لبنان و سوریه را بدون تعیین سرنوشت نیروهای ارتش انجام می دادیم پیروزی ناقص بود.

سید مقاومت در ادامه بیان داشت: یکی از دلایل اینکه نبرد در الجرود به کندی پیش می رفت تعیین سرنوشت نیروهای ارتش بود و اگر دنبال یکسره کردن نبرد بودیم امکان داشت بسیاری از غیرنظامیان و کسانی که از محل نظامیان اطلاع داشتند کشته شوند. به کسانی که از ما درخواست انتقام گرفتن و یکسره کردن نظامی داشتند می گوییم که ما به توافق و عهد خود پایبند بودیم. ما در مقابل آزادسازی تمام اراضی لبنان و تامین امنیت کامل مرزها با سوریه قرار داریم.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه اهداف دو عملیات «فجر الجرود» و «ان عدتم عدنا» به طور کامل محقق شده است، تعداد شهدای حزب الله در نبرد الجرود را ۱۱ نفر و تعداد شهدای ارتش سوریه را ۷ نفر اعلام کرد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: پیروزی در «الجرود» بخشی از پیروزی های موجود در منطقه است. شکست های داعش از موصل، البادیه و جنوب الرقه تا دیرالزور و حلب آثار روحی بسیار سنگینی بر روی عناصر داعش که در مرزهای لبنان و سوریه می جنگیدند، گذاشت. تکفیری ها در الجرود نه تنها تهدیدی برای مناطق مرزی بلکه تهدیدی برای تمام اراضی لبنان بودند.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: هر روزی که می گذرد ثابت می شود که این گروه های تکفیری دست پرورده آمریکا هستند و خدمتی که این گروه ها به رژیم صهیونیستی کرده اند در طول سال ها به آن نشده است. کسی که برای داعش در سوریه، القلمون و عراق گریه می کند اسرائیلی ها هستند و نبرد الجرود تکمیل نبرد برای ساقط کردن طرح اسرائیلی است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: روز ۲۸ اوت ۲۰۱۷ (۶ شهریور) دومین روز آزادی است که چه دولت لبنان آن را به رسمیت بشناسد یا نشناسد روزی در تاریخ لبنان و منطقه ثبت خواهد شد. امروز هیچ تروریست یا عنصر داعش در هیچ نقطه از خاک لبنان وجود ندارد. ما در ۲۵ می سال ۲۰۰۰ اشغالگران صهیونیست را اخراج کردیم و امروز نیز همه ما لبنانی‌ها تروریسم را از مناطق مرزی بیرون راندیم. امروز تمام لبنان پیروز شده است و اغلب قریب به اتفاق خوشحال هستند مگر کسانی که روی جبهه النصره، داعش و حامیان منطقه ای و بین المللی این گروه ها حساب کرده بودند. اگر این رویارویی ها نبود امکان داشت این گروه ها به سمت البقاع و شمال لبنان امتداد پیدا کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین از جشن گرفتن این پیروزی طی عصر جمعه در شهر بعلبک خبر داده و گفت: اهالی البقاع این پیروزی را با خون جوانان برگزیده خود رقم زدند. ما در بعلبک و در همان وقتی که حجاج بیت الله الحرام مشغول ادای مناسک هستند خواهیم ایستاد، آنها حج به جا می آورند و ما نیز معانی حج را ابراز می کنیم. روز پنج شنبه برای جشن گرفتن پیروزی در برابر تمام شیاطین، گرد هم خواهیم آمد. اهالی البقاع از پیشگامان این دستاورد هستند و از همه آنها از پیر و جوان دعوت می کنیم تا در بعلبک حضور یابند.

سید حسن نصرالله در پایان خاطرنشان کرد: اگر اشغالگری کشور ما را تهدید کند در اینجا با آن مبارزه می کنیم، در اینجا شهید می شویم و در اینجا تدفین می شویم.

نظر شما