شناسهٔ خبر: 139985 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تاکید ماکرون بر اختصاص بودجه بیشتر برای بررسی پرونده پناهجویان در آفریقا

ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار اختصاص بودجه بیشتر به کشورهای آفریقایی به منظور بررسی درخواست‌های پناهندگی در مرزهای لیبی و پیش از سفر به اروپا شد.

به گزارش «نماینده» به نقل از دیلی میل، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که باید به کشورهای آفریقایی بودجه بیشتری اختصاص داده شود تا بتوانند پیش از به خطر افتادن جان پناهجویان در مسیر سفر به اروپا، درخواست مهاجرت آنها را بررسی کنند.

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که کشورهای نیجر و چاد که کشورهای ترانزیت هستند نقش مهمی در توقف مرگ مردان، زنان و کودکان در آبهای مدیترانه ایفا می‌کنند.

ماکرون در نشست مشترک میان رهبران اتحادیه اروپا و آفریقا در پاریس  گفت که یک طرح کوتاه مدت می‌تواند واکنش خوبی به پدیده قاچاق انسان به شمار رود.

به گفته رئیس جمهوری فرانسه چاد و نیجر باید کنترل شدیدتری در مرزهای خود با لیبی اعمال کنند و در این نقاط مقامات سازمان ملل درخواستهای پناهندگی را مورد بررسی قرار دهند.

ماکرون گفت: این چالشی برای همه ما است و هیچ کس به تنهایی قادر به حل آن نیست. ما همگی باید در کنار هم تلاش کنیم، از آنها که در کشورهای مبدا هستند تا افرادی که در اروپا مستقر هستند.

نظر شما