شناسهٔ خبر: 139916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

روسیه ۳ پهپاد رژیم صهیونیستی را در سوریه منهدم کرد

پهباد روسیه اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی این کشور در سوریه دارای تجهیزات ضد هواپیماهای بدون سرنشین بوده و تا کنون ۳ پهپاد رژیم صهیونیستی را در سوریه منهدم کرده است.

به گزارش «نماینده» به نقل از «اسپوتنیک»، ژنرال «الکساندر نوویکوف» مسئول ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد سامانه دفاعی که روسیه در سوریه ایجاد کرده است، تجهیزات مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین را نیز شامل می شود.

ژنرال نوویکوف در حاشیه نمایشگاه فناوری نظامی ارمیا برای سال ۲۰۱۷ در مسکو اعلام کرد که روسیه این سامانه دفاعی را برای مقابله با تروریسم ایجاد کرده است. بخشی از نمایشگاه نظامی ارمیا به بخش جنگ ضد تروریسم در خاک سوریه اختصاص داشت که گزارشی از تعداد پهپادهای ساقط شده تروریست ها در سوریه از ماه مارس ۲۰۱۷ تا جولای گذشته ارائه شده بود.

بر اساس این خبر در فهرست هواپیماهایی که به وسیله سامانه دفاعی روسیه منهدم شده چندین پهپاد آمریکایی و اسرائیلی نیز به چشم می خورد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که در تاریخ های ۹ آوریل، ۲۰ ماه می و ۶ جولای پدافند هوایی روسیه موفق شده با استفاده از موشک هدایت شونده سه پهپاد اسرائیلی هرون را منهدم کند.

این پهپاد تولید صنایع هوافضای اسرائیل است ویک پهپاد جاسوسی است که قابلیت شناسایی اهداف برای جنگنده های نظامی، بالگردهای نظامی و موشک ها را دارد.

نظر شما