شناسهٔ خبر: 139856 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

رویکرد رسانه ملی به دولت روحانی؛حمایتی،بی طرفانه ونقد منصفانه

صداوسیما این نظرسنجی که از سوی یکی از معتبرترین مراکز پژوهش و افکارسنجی کشور، در کشور به‌صورت محله‌ای و میدانی انجام شده است، نشان می‌دهد ۴۴ درصد از پاسخگویان، برنامه‌های صداوسیما در خصوص عملکرد دولت روحانی را بی‌طرفانه، ۲۳.۴ درصد منصفانه و ۱۶.۲ درصد حمایتی قلمداد کرده اند.

به گزارش «نماینده» نتایج تازه‌ترین نظرسنجی که در مردادماه ۱۳۹۶ از ۱۶ هزار نفر درسراسر کشور انجام شده، حاکی است که حدود ۸۴ درصد مردم معتقدند برنامه‌های صداوسیما در خصوص عملکرد دولت یازدهم طی چهارسال گذشته، بی‌طرفانه، منصفانه و حمایتی بوده است.

این نظرسنجی که از سوی یکی از معتبرترین مراکز پژوهش و افکارسنجی کشور، در کشور به‌صورت محله‌ای و میدانی انجام شده است، نشان می‌دهد ۴۴ درصد از پاسخگویان، برنامه‌های صداوسیما در خصوص عملکرد دولت روحانی را بی‌طرفانه، ۲۳.۴ درصد منصفانه، ۱۶.۲ درصد حمایتی و در مقابل، تنها ۱۵.۱ درصد، نقدهای صداوسیما را تخریبی قلمداد کرده‌اند.

بر اساس این نتایج که در اختیار افسران قرار گرفته است، حدود ۴۰ درصد از مردم، تأکید کرده‌اند که وضعیت اقتصادی خانواده‌شان نسبت به چهارسال پیش بدتر شده و اکثر مردم، مهم‌ترین نقاط ضعف دولت روحانی را «حل‌نشدن مشکل بیکاری»، «عمل‌نکردن به وعده‌ها» و «وضعیت اقتصادی نامناسب در کشور» دانسته‌اند که در این میان، حدود ۸۷ درصد مردم، عملکرد دولت اول روحانی را در کاهش نرخ بیکاری، «نامناسب» ارزیابی کرده‌اند.

همچنین حدود ۳۰ درصد از مردم، اعلام کرده‌اند که محبوبیت حسن روحانی نزد آنان، طی این سال‌ها «کاهش» یافته و حدود نیمی از مردم نیز گفته‌اند که میزان محبوبیت او «فرقی نکرده» است.

بیش از ۶۲ مردم خاطرنشان کرده‌اند که روحانی، کم به وعده‌های انتخاباتی خود در چهار سال گذشته عمل کرده است و در مجموع، پاسخگویان در سراسر کشور، به عملکرد دولت یازدهم، از صفر تا ۲۰،  نمره ۱۱.۵۸ داده‌اند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی تقریباً نیمی از پاسخگویان گفته‌اند که عملکرد اقتصادی دولت نسبت به گذشته، بدتر شده است و در مقابل، نیمی از پاسخگویان، وضعیت فعلی کشور را در زمینه‌های سیاست خارجی، برقراری امنیت و نیز علم و فناوری، بهتر ارزیابی کرده‌اند.

حدود دو سوم از پاسخگویان این نظرسنجی، تصریح کرده‌اند که عملکرد صداوسیما در انعکاس مسائل و مشکلات مردم، «مناسب» بوده و ۷۲.۶ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند نیز عملکرد دولت در زمینه طرح سلامت را «مناسب»، ارزیابی کرده‌اند.

نظر شما