شناسهٔ خبر: 139845 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کریمی مطرح کرد:

اجرای سیستم جامع مالیاتی اولویت وزارت اقتصاد/ فراهم آوردن شرایط برای رونق تولید و اشتغال ماموریت کرباسیان

علی اکبر کریمی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت اقتصاد باید در چهار سال آینده اجرای کامل سیستم جامع مالیاتی را به سرانجام برساند،گفت:تیم اقتصادی دولت دوازدهم نباید اجازه دهد رشد نرخ تورم تشدید شود.

به گزارش «نماینده» علی اکبر کریمی در خصوص برنامه های اجرا نشده در وزارت اقتصاد در دولت یازدهم گفت:می توان عنوان کرد "طیب نیا" وزیر سابق اقتصاد یکی از وزرای موفق دولت یازدهم بود که از تخصص علمی خوبی برخوردار بود و برنامه های مناسبی در وزارتخانه اقتصاد اجرایی شد.  

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی،ادامه داد:ضرورت ایجاب می کند "کرباسیان" وزیر اقتصاد، برنامه های خوب نیمه تمام وزارتخانه را پیگیری کند، برنامه های جامعی مانند برنامه جامع ساماندهی گمرک،نظام جامع مالیاتی و نظارت بر بدهی های دولت در وزارت اقتصاد مدنظر بود که باید رسیدگی به آن تداوم یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:اقداماتی در وزارت اقتصاد دولت یازدهم در حوزه کلان پیگیری شده است که می توان در این رابطه به مهار نرخ رشد تورم اشاره کرد که باید این عملکرد خوب پیگیری شود.

کریمی افزود:علائمی در اقتصاد نشانگر امکان رشد نرخ تورم دوباره است؛بنابراین تیم اقتصادی دولت دوازدهم نباید اجازه دهد که رشد نرخ تورم تشدید شود.

وی ادامه داد:مدیریت بازار ارز و یکسان سازی نرخ ارز و خروج از رکود اقتصادی در دولت دوازدهم باید پیگیری شود همچنین وزارت اقتصاد نقش مهمی در زمینه سازی برای رشد اشتغالزایی دارد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود:توجه به موضوع مثبت شدن تراز تجاری یکی از اولویت هایی است که وزارت اقتصاد باید به آن توجه کند،البته اجرای کامل سیستم جامع مالیاتی در چهار سال آینده نیز باید به سرانجام برسد./

پایان پیام

نظر شما