شناسهٔ خبر: 139811 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزیر جدید دادگستری:

فقط سازمان تعزیرات ذهنم را درگیر کرده است

آوایی وزیر جدید دادگستری گفت: از زمانی که اسم این وزارتخانه مطرح شد، تنها چیزی که ذهنم را درگیر کرده این سازمان است. زیرا ضرورت وجود و اهمیت و تاثیر و فوایدش قابل انکار نیست.

 به گزارش «نماینده»، سید علیرضا آوایی در مراسم معرفی خود به عنوان وزیر دادگستری در دولت دوازدهم ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام پورمحمدی به عنوان وزیر دادگستری در دولت یازدهم اظهار کرد: از روسای قوای قضائیه، مجریه و مقننه سپاسگزارم که توفیق این خدمتگزاری را برای من فراهم کردند و امیدوارم با مدد الهی و همکاری همکاران، بتوانیم گام مثبتی برداریم.

وزیر جدید دادگستری افزود: امیدواریم وقتی مسئولیت‌مان در این جا تمام شد، خجالت نکشیم. این طور نباشد که بگویند فلانی آدم زبلی بود و بار خود را بست. خدا کند کسی موفق نشود این طور بار خود را ببندد. بار خود را طوری ببندیم که خداوند از ما می‌خواهد.

آوایی اضافه کرد: شهید جهان‌آرا یکی دو سال قبل از پیروزی انقلاب به عنوان آرزو می‌گفت می‌شود آقا از نجف بیایید و این فسادها از بین برود و ما در حکومت اسلامی رفتگر بشویم. آن آرزوی دور و دراز محقق شد، یک عده شهید شدند و یک عده جانباز و امروز کار را به ما دادند و کار بسیار سخت و بار سنگینی است. در همه حکومت‌ها مسئولیت سنگین است اما نه این طور که ۳۰۰ هزار شهید طلب کار باشند.

وی تصریح کرد: خدا کند به علم و تجربه و زبلی و روابط عمومی خودمان تکیه نکنیم. کارها در وزارت دادگستری زیاد است اما بدجوری اینگونه جا افتاده است که می‌گویند وزیر دادگستری کار و مسئولیتی ندارند ولی واقعیت این طور نیست. همین کارهایی که بر عهده دارد، اگر انجام شود کارهای بزرگی انجام می‌شود.

وزیر دادگستری افزود: کار اول‌مان باید کمک به ارتقا روابط هر چه بهتر و بیشتر قوای سه گانه باشد تا کارها روان‌تر انجام شود و برنامه‌های کشور با سرعت پیش برود. گاهی اوقات یک سخن نه چندان پخته و یک اقدام کارشناسی نشده، بی‌مهری از روی غفلت، ارزیابی غیر دقیق، عصابنیت کنترل نشده استعداد آن را دارد که کشور را به هم بریزد و آرامش همه را به هم بزند و امید مردم را به یأس تبدیل و دشمنان کشور را شاد کند. لذا خداوند همه ما را برای حرف زدن‌ها و موضع‌گیرهای‌مان کمک کند و وضع طوری است که به لحظه موضع گیری هایمان بازتاب بین المللی پیدا می‌کند.

آوایی گفت: لذا همه مکلفیم برای خدا، مردم، کشور و صیانت از خون بچه‌های پاک نماز شب خوان، بچه‌های جانباز که جان می‌کَنند تا شب‌ها ۱۰ دقیقه بخوابند، دست همدیگر را بگیریم و مشکلات کشور را رفع کنیم و به هم روحیه بدهیم. نکته دوم اهتمام جدی در خصوص سازمان تعزیرات حکومتی است. از زمانی که اسم این وزارتخانه مطرح شد، تنها چیزی که ذهنم را درگیر کرده این سازمان است. زیرا ضرورت وجود و اهمیت و تاثیر و فوایدش قابل انکار نیست. باید تلاش کنیم ظلمی اتفاق نیفتد. ظلم عمر حکومت‌ها را کوتاه می‌کند و برکت را از بین می‌برد. هیچ‌کس نباید فکر کند که برای حفظ نظام جمهوری اسلامی حق دارد ظلم کند. این طور نیست. اصلا نظام جمهوری اسلامی برای برچیدن ظلم آمده است. با تضییع حق مردم کار پیش نمی‌رود. تعزیرات هر روز بیشتر باید تقویت شود و دقیق تر و با بهره علمی بیشتر و احتیاط  و خداترسی بیشتر کار کند. این احکامی که در تعزیرات  و قوه قضائیه صادر می‌شود، برای مردم عادی نیست و گاهی اوقات خانواده‌هایی از محل همین احکام نابود می‌شوند. یکی از عوارض کارهای ما، عادی شدن مسائل است درحالی که برای دیگران عادی نیست.

وی یادآور شد: در ارتباط با حقوق شهروندی، همه باید کمک کنیم حقی از مردم ضایع نشود. بحث‌های مشترک در سه قوه بسیار است که اگر روی آنها تمرکز شود، فرصتی برای اختلاف پیدا نمی‌شود. دغدغه همه ما تولید، اشتغال و عزت کشور است و حیف است وقت‌مان صرف مسائلی غیر از این باشد.

نظر شما