شناسهٔ خبر: 139810 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

واکنش کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا استان تهران به ادعای مدیران مترو

مترو دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به سخنان مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو مبنی بر بی توجهی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به نامه‌نگاری برای برخورد با دستفروشان مترو واکنش نشان داد.

به گزارش «نماینده» علی اکبر پوراحمد نژاد  در واکنش به سخنان مدیرعامل مترو مبنی بر نامه‌نگاری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخی سازمان‌ها و نهادهای دیگر به منظور برخورد با فروش اجناس بی‌کیفیت خارجی و قاچاق در مترو اظهار داشت: اولویت ما در مبارزه با کالاهای قاچاق، برخورد با مصادیق شناسنامه‌دار است و با توجه به اینکه مجموعه مترو، دارای متولی خاص است، برخورد با دستفروشان در این محل به عهده متولی آن بوده و در اولویت ما قرار ندارد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران اضافه کرد: با توجه به اینکه مترو دارای متولی خاص است، ممانعت از فعالیت دستفروشان در این مجموعه به عهده این متولی است و در صورت انجام این امر، فروش کالای قاچاق و مصدایق جرائم مشابه از جمله فروش کالای بی کیفیت، رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه عدم اجازه برای دستفروشی در مترو جزو تکالیف ذاتی متولی این مجموعه است گفت: متأسفانه به دلیل عدم توانایی دستگاه متولی و مسئول در انجام تکالیف خود، چنین اظهاراتی مصداق رها کردن علت و توجه به معلول است و این در حالی است که مسئولان این مجموعه باید پیش از پرداختن به این موضوع، نسبت به ممانعت از دستفروشی در مترو اقدام کنند.

پوراحمدنژاد در پایان خاطرنشان کرد: اولویت اصلی ما در مبارزه با کالای قاچاق، کنترل مبادی رسمی و انبارها است که قاچاقچیان با خلاف اظهاری و کم اظهاری، مبادرت به واردات کالای قاچاق به کشور می‌کنند.

به گزارش تسنیم، چند روز پیش احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در مصاحبه‌ای با انتقاد از فروش کالاهای قاچاق  در مترو گفته بود: بارها و بارها از مقامات قضایی تهران، مسئولان امنیتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا درخواست کرده‌ایم با ورود به مقوله دستفروشان مترو، به ما در ساماندهی آنها کمک کنند.

وی اضافه کرده بود: ما با سیستم قضایی، ستاد مبارزه با قاچاق، پلیس، سازمان بازرسی کل کشور و هر دستگاه دخیل دیگر مکاتبه کرده از آنها خواستیم که فکری به حال دستفروشان کنند چراکه این دستفروشان کالاهای غیرمجازی را در سطح مترو به فروش می‌رسانند و لازم است همان‌گونه که مسئولان با مغازه‌داران و کسبه برخورد می‌کنند با این دستفروشان نیز برخورد شود اما تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

نظر شما