شناسهٔ خبر: 139809 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ترامپ: دوران ایجاد دموکراسی با قوای نظامی آمریکا سر آمده است

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه تأکید کرد دوران ایجاد دموکراسی در کشورهای دیگر با توسل به قوای نظامی آمریکا به پایان رسیده است.

به گزارش «نماینده»، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی روز سه‌شنبه خود برای اعلام راهبرد این کشور در افغانستان و آسیای جنوبی تأکید کرد که دوران استفاده از قوای نظامی برای ایجاد دموکراسی در سایر کشورها سر آمده است.

ترامپ گفت: «افغانستان در حال مبارزه برای دفاع از کشورش و ایمن کردن آن در برابر همان دشمنانی است که ما را تهدید می‌کنند. هر چه نیروهای امنیتی افغانستان قوی‌تر شوند، کارهایی که ما بایستی انجام دهیم، کمتر است.»

وی اضافه کرد: «افغانی‌ها کشور خودشان را ایمن کرده و آن را خواهند ساخت و آینده‌ خودشان را تعیین خواهند کرد. ما موفقیت آنها را می‌خواهیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اظهاراتش گفت: «ما دیگر از قدرت نظامی آمریکا برای ساختن دموکراسی در سرزمین‌های دور دست یا برای بازسازی کشورهای آنها مطابق تصورات خودمان، استفاده نخواهیم کرد. آن روزها دیگر به سر آمده‌اند.»

ترامپ در ادامه تصریح کرد: «در عوض، با متحدان و شریکانمان برای محافظت از منافع مشترکمان همکاری خواهیم کرد. ما نمی‌خواهیم دیگران سبک زندگی‌شان را عوض کنند، بلکه می‌خواهیم آنها اهداف مشترکی دنبال کنند که به کودکان ما اجازه می‌دهند زندگی بهتر و ایمن‌تری داشته باشند.»

نظر شما