شناسهٔ خبر: 139790 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

با رای نمایندگان صورت گرفت

مخالفت مجلس با یک تقاضای تحقیق و تفحص

رودخانه43 مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب از رودخانه‌ها و ارائه گزارشات آن به مقامات ذیصلاح جهت ممانعت و برخورد قانونی، مخالفت کرد.

به گزارش «نماینده» نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۳۱ مرداد قوه مقننه) و در جریان بررسی تحقیق و تفحص از  شرکت مدیریت منابع آب جهت شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب از رودخانه‌ها و ارائه گزارشات آن به مقامات ذیصلاح جهت ممانعت و برخورد قانونی، با ۹۸ رای موافق، ۷۱ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر به رد این تحقیق و تفحص رای ندادند.

به دلیل اینکه تعداد رای مخالفان رد این تحقیق و تفحص به حد نصاب نرسید مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس اصل این تحقیق و تفحص را به رای گذاشت که نمایندگان  با ۸۲ رای موافق، ۹۴ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع  ۲۲۰ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس با انجام این تحقیق و تفحص مخالفت کردند.

 علی‌محمد شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با ارئه گزارش این کمیسیون در مورد رد تقاضای تحقیق و تفحص گفت: با توجه به ارجاع تحقیق و تفحص از شرکت مدیریت منابع آب ایران جهت شناسایی دقیق برداشت‌های غیرقانونی آب رودخانه ها و ارائه گزارش آن به مقامات ذیصلاح جهت ممانعت و برخورد قانونی به کمیسیون کشاورزی، این کمیسیون نیز این موضوع را به وزارت نیرو منعکس کرده و مستندات آن وزارتخانه را در این خصوص خواستار شد.

وی افزود: پس از دریافت اطلاعات مستندات مذکور به متقاضیان تحقیق و تفحص منعکس شد تا نظرات خود را به کمیسیون اعلام کنند و متعاقب آن موضوع در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و با حضور متقاضیان تحقیق و تفحص و دستگاه اجرایی ذیربط رسیدگی و ضرروت تحقیق و تفحص مورد تصویب قرار نگرفت.

نظر شما