شناسهٔ خبر: 139782 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: سدنا نیوز

گزینه‌های سرپرستی شهرداری تهران مشخص شدند+اسامی

شهرداری تهران اعضای شورای شهر پنجم تهران فردا در جلسه‌ای سرپرست شهرداری تهران را از میان ۴ گزینه انتخاب می‌کنند.

به گزارش «نماینده»، محمد باقر قالیباف"شهردار تهران" ۱۲ سال ساکن خیابان بهشت بود. پس از پیروزی فهرست امید در پنجمین دوره شورای شهر تهران دستور جلسات منتخبان اصلاح طلب، انتخاب شهردار جدید قرار گرفت و بعد از برگزاری چندین جلسه سرانجام محمد علی نجفی "معاون سابق رئیس جمهور و عضو سومین دوره شورای شهر تهران" با رای اعضای جدید به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

قرار است پس از برگزاری مراسم تحلیف، نامه معرفی محمد علی نجفی از سوی شورای پنجم به وزارت کشور ارسال شود تا حکم شهردار از سوی وزارت کشور صادر شود از این رو دوره ۱۲ ساله محمد باقر قالیباف در هفته جاری پایان می یابد و او باید صندلی خیابان بهشت را به نجفی «تکنوکرات» واگذار کند.

محمد باقر قالیباف قبل از خروج ساختمان شهرداری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری و همچنین نگاه یک به تشریح عملکرد ۱۲ ساله خود در شهرداری تهران پرداخت و روز گذشته آخرین جلسه معاونان و مدیران شهرداری با حضور او برگزار شد.

اول شهریورماه نیزشورای پنجم شهر تهران رسما آغاز به کار می کند و در اولین جلسه هیئت رئیسه شورای پنجم انتخاب خواهند شد. البته در آخرین جلسه منتخبان اصلاح طلب که در اتاق جلسات شورای شهر تشکیل شد ترکیب هیئت رئیسه سال اول شورا انتخاب  و با رای اعضاء، کرسی ریاست به محسن هاشمی رفسنجانی"منتخب اول مردم تهران و رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران" و نایب رئیسی به ابراهیم امینی" که در شورای مرکزی حزب اعتماد ملی" عضویت دارد رسید.

سدنا نیوز مطلع شد، محمد باقر قالیباف، ظهر روز چهارشنبه اول شهریورماه از ساختمان شیشه ای بهشت پس از ۱۲ سال خداحافظی خواهد کرد.

شنیده ها حاکی است تا صدور حکم محمد علی نجفی از سوی وزارت کشور قرار است سرپرست انتخاب شود، البته رایزنی هایی توسط برخی از اعضای شاخص شورای پنجم صورت گرفته تا حکم نجفی ۶۶ ساله به سرعت صادر شود.

نجفی"شهردار تکنوکرات تهران" پس از استقرار در شهرداری تهران در جلسات هیئت دولت شرکت خواهد کرد؛ این درحالی است در ۱۲ سال اخیر(دولت های نهم و دهم) و دولت یازدهم از قالیباف برای حضور در پاستور دعوت به عمل نمی آمد اما با پیروزی اصلاح طلبان طلسم حضور شهردار در جلسات هیئت دولت شکست.
بر اساس اخبار رسیده فردا جلسه شورای شهر پنجم برای انتخاب گزینه سرپرست شهرداری تهران برگزار می‌شود و از میان احسان کاظم نیا، قدرت الله گودرزی، پژمان پشمچی زاد و مازیار حسینی یک نفر را به عنوان گزینه سرپرست شهرداری تهران انتخاب و تا زمان ابلاغ حکم شهرداری به نجفی ۶۶ ساله مسئولیت گرداندن شهر را برعهده دارد.

نظر شما