شناسهٔ خبر: 139765 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کاظم نسب الباجی :

توزیع آب در کشور عادلانه نیست/ کشت نیشکر یار کمکی گردو غباربرای افزایش میزان آلودگی خوزستان

کاظم نسب عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه مضرات کشت نیشکر از منافع آن در اهواز بالاتر است،گفت:درآمد نیشکر خوزستان نصیب این استان نمی شود بلکه درآمد آن به خارج از استان منتقل می شود.

به گزارش «نماینده» جوادکاظم نسب الباجیدرباره پیامدهای منفی تولید نیشکر در استان خوزستان،گفت:متاسفانه درآمدنیشکر نصیب استان خوزستان نمی شود؛اما آلودگی های کشت نیشکر بطور مستقیم بر وضعیت آب و هوایی این حوزه انتخابیه تاثیرگذار است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه کشت نیشکر در عرصه اشتغالزایی بومی نیز مثمرثمر نبوده است،تصریح کرد:اراضی کشاورزی که در جوار کشت نیشکر دراستان خوزستان قرار دارند؛از منظر کمی تولید با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

عدالت در توزیع آب یکی از موانع اصلی توسعه تولیدات کشاورزی درکشور

کاظم نسب الباجی تصریح کرد: استفاده از روش های سنتی برای تولید نیشکر از جمله سوزاندن ساقه های نیشکر نه تنها درآمدی برای کشاورزان به همراه ندارد؛بلکه میزان آلودگی هوای استان خوزستان را نیز تشدید می کند و این در حالی است که می توان باآمایش تولید و استفاده بهینه از  منابع آبی در  تولید خرما  علاوه  بر احیای  نخلیات، اشتغال زایی  و ارزآوری را  نیز برای کشور  رقم زد.

وی با  بیان اینکه توزیع آب درکشور عادلانه نیست،افزود:  نیشکر یار کمکی ایجاد گردو غباربرای افزایش میزان آلودگی خوزستان است.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ماانتظار داریم "حجتی" پس از کسب رای اعتماد،تحول جدیدی را در صنعت کشاورزی رقم بزند،یادآورشد:عدالت در توزیع آب یکی از موانع اصلی توسعه تولیدات کشاورزی درکشور تلقی می‌شود./

نظر شما