شناسهٔ خبر: 139749 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بت‌کلیا:

اقلیت‌ها در کمال آزادی مجاز به برگزاری مراسم و آیین‌های مذهبی خود در ایران بوده‌اند

یوناتن بت کلیا 4 نماینده مسیحیان آشوری در مجلس با بیان اینکه اقلیت‌ها در کمال آزادی مجاز به برگزاری مراسم مذهبی خود در ایران بوده‌اند، گزارش اخیر وزارت امور خارجه امریکا را بهانه‌ای برای خدشه‌دار کردن چهره فرهنگی ایران دانست.

به گزارش «نماینده» یوناتن بت‌کلیا با اشاره به گزارش اخیر وزارت امور خارجه امریکا مبنی بر نقض آزادی‌های مذهبی در ایران، گفت: به‌عنوان یک آشوری تاکنون شاهد نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی در عمر حدود ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نبوده‌ام و اقلیت‌ها همیشه توانسته‌اند مراسم‌ها و آیین‌های مذهبی خود در شهرها و روستا در کمال آزادی را برگزار کنند.

نماینده مردم مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی کلیساهای مسیحیان را ثبت ملی کرده و ضمن نگهداری از آن‌ها عهده‌دار مرمت و بازسازی آن‌ها نیز شده است، افزود: هر جای ایران که مسیحیان و پیروان دیگر ادیان الهی زندگی می‌کنند علاوه بر داشتن کلیسا، انجمن‌های صنفی، مدارس و.. نیز دارند.

وی همچنین تاکید کرد: نه تنها اجباری از سوی جمهوری اسلامی ایران بر دانش‌آموزان اقلیت‌های دینی همچون ارامنه، کلیمی، زرتشتی و عاشوری برای یادگیری کُتب مذهبی دین اسلام نیست بلکه مدیران این مدارس موظف به آموزش کتاب دینی خود به دانش‌آموزان هستند.  

بت کلیا تاکید کرد: آمریکا به جای اتهام زنی به ایران فکری برای تبعیض نژادی و مذهبی، اسلام ستیزی و دیگر هراسی، اقدامات خشن و تبعیض‌آمیز از سوی نهادهای دولتی خود همچون پلیس و نیروهای امنیتی علیه مسلمانان این کشور، همچنین تبلیغات و اقدامات اسلام‌هراسانه از سوی رسانه‌ها و نهادهای مذهبی خاص باشد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها اجازه آموزش تعالیم دینی را به دانش‌آموزان در مدارس نمی‌دهند اما با قُلدری ایران را در این زمینه زیرسوال می‌برند در حالی که آزادی‌های  مذهبی در ایران به بهترین شکل وجود دارد، گفت: این اظهارنظرها بهانه‌ای برای  تحریم و وارد کردن خدشه به چهره فرهنگی ایران است.

نماینده مردم مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس همچنین تاکید کرد: بارها کتب مذهبی ادیان مختلف در آمریکا به آتش کشیده شده در حالی که این اتفاق حتی یک بار هم در ایران رخ نداده است.

نظر شما