شناسهٔ خبر: 139747 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

واشنگتن‌پست: سیاست ترامپ در قبال برجام احمقانه است

دونالد ترامپ 43 واشنگتن‌پست: سیاست ترامپ در قبال برجام احمقانه است

به گزارش «نماینده» یک روزنامه آمریکایی سرمقاله روز دوشنبه خود را به موضوع توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) اختصاص داده و نوشته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً در حال برنامه‌ریزی برای اتخاذ «بدترین تصمیم» در قبال آن است.

واشنگتن‌پست با اشاره به پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای نوشته است که دولت ترامپ علی‌رغم لفاظی‌ها هنوز اقدامی برای مهار نفوذ ایران در منطقه صورت نداده است.

در این سرمقاله با اشاره به اظهارات ترامپ درباره عدم پایبندی ایران به برجام و تصمیم‌گیری برای اعلام این مورد در گزارش بعدی به کنگره آمده است: «چگونه می‌توان به چنین نتیجه‌ای رسید، وقتی که جامعه اطلاعاتی قضاوت دیگری دارد؟»

واشنگتن‌پست نوشته است: «آیا آقای ترامپ می‌تواند همزمان با تهدید کره شمالی به استفاده از زور نظامی ایران را به نحو باورپذیر تهدید به اقدام نظامی کند؟»

رسانه آمریکایی، انقضای مفاد برجام با گذشت زمان را مهم‌ترین محدودیت آن خوانده و نوشته آمریکا بایستی با مشارکت طرف‌های دیگر برای دائمی‌ کردن این محدودیت‌ها گام بردارد.

واشنگتن‌پست در ادامه با بیان این ادعا که ترامپ، اقدامی برای مهار «رفتارهای خطرناک» ایران در منطقه انجام نداده،   سیاست لغو برجام که وی در حال حاضر مشغول گام برداشتن به سمت آن است را «احمقانه» خوانده است.

روزنامه آمریکایی می‌نویسد: «اما هیچ دلیلی وجود ندارد که انتظار حمایت از اقدام احمقانه‌ای را داشته باشیم که یک تهدید فرونشانده‌شده ایران را دوباره شعله‌ور می‌کند، در حالی که رفتارهای کاملاً خطرناک فعلی آن را تحمل می‌کند.»

نظر شما