شناسهٔ خبر: 139704 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لاهوتی در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت:

تداوم وزارت زنگنه کشور را در تولید بنزین خودکفا می‌کند

لاهوتی43 نماینده لنگرود در مجلس با اشاره به این که تا پایان سال جاری به خودکفایی در تولید بنزین خواهیم رسید، گفت: به سمت خودکفایی در این محصول استراتژیک حرکت می‌کنیم که همواره یکی از ابزارهای فشار و تحریم علیه ما بوده است.

به گزارش «نماینده» مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت دوم علنی پارلمان و در موافقت با بیژن زنگنه وزیر پیشنهادی نفت گفت: در پارس جنوبی عملکرد وزارت نفت درخشان بود.

وی در این باره افزود: پنج فاز از ۱۱ فاز پارس جنوبی در دوره چهار ساله وزارت آقای زنگنه به بهره‌برداری رسید و در حالی که سال‌ها آرزوی تولید نفت و گاز برابر با قطری‌ها داشتیم امروز بیش از قطر تولید می‌کنیم.

لاهوتی با اشاره به این تحقق گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان که به یک آرزو تبدیل شده بود، گفت: همه شهرستان‌ها از نعمت گاز در حال حاضر برخوردارند.

وی با یادآوری رشد ۲۴ درصدی در تولید محصولات پتروشیمی اظهار داشت: با روند طی شده تا پایان سال جاری به خودکفایی در تولید بنزین خواهیم رسید.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به تولید بنزین با کیفیت و مطابق با استانداردها در کشور گفت: به سمت خودکفایی در این محصول استراتژیک حرکت می‌کنیم که همواره یکی از ابزارهای فشار و تحریم علیه ما بوده است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته شش میلیون لیتر گاز وارد کشور می‌کردیم، در حالی که امروز حدود ۱۳ میلیون لیتر صادرات داریم .

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی نفت گفت: بر اساس قرارداد توتال ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب کرده‌ایم و همه این‌ها در یک دوره کوتاه چهار ساله در وزارت نفت رخ داده است.

نظر شما