شناسهٔ خبر: 139689 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اولین مخالف وزیر پیشنهادی کشور چه گفت؟

وزارت کشور نماینده مخالف با وزیر پیشنهادی کشور گفت: پرونده های انباشته شده از خواسته های مردم در وزارت کشور متوقف مانده و پاسخی به آنها داده نمی شود.

به گزارش «نماینده»، علی اسماعیلی نماینده نور و محمود آباد در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور گفت: با شخص وزیر پیشنهادی مخالفت نداریم و وی را نیروی زحمت کش می دانم.

وی افزود: انتقاد من از عملکرد ۴ ساله وی جنبه اصلاحی دارد، سالهای ۹۵ و ۹۶ با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و تولید و اشتغال نامگذاری شد؛ عملکرد خود را در این زمینه توضیح دهید که تا چه اندازه به اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشاندید.

اسماعیلی گفت: مجلس طرح سازمان عمران سواحل را تصویب کرده چرا از آن زمان تا امروز اساسنامه این سازمان تهیه نشده است، مسئولیت سازمان دهی سواحل خزر و خلیج فارس با چه کسی است؟ مسئولیت غرق شدن مردم با چه کسی است؟

وی ادامه داد: خواست عمومی مردم و دوستداران طبیعت و نمایندگان مجلس حل معضل زیست محیطی است، امروز شیرابه زباله شهرها و روستاها آب های زیرزمینی و حتی زندگی گیاهان و جانواران را تهدید می کند.

این نماینده مخالف تصریح کرد: در مواد ۲۶ و ۲۷ برنامه ششم توسعه بر جلوگیری از مهاجرت روستاها و شهرستانها تاکید شده است، امروز روستاها در شرایط سخت معیشتی قرار دارند اما مظلومانه به زندگی خود ادامه می دهند. شما برای رفع نگرانی دهیاران در روستاها چه گام های اساسی برداشتید.

وی گفت: در طول ۴ سال گذشته فعالیت های غیرقانونی موسسات مالی مانند ثامن الحجج و فرشتگان و شاندیز، مردم را رنجیده خاطر کرده و به اعتماد عمومی آسیب زده است وزارت کشور چه اقداماتی انجام داده است.

اسماعیلی افزود: باران های طوفانی و سیل آب های در استانهای شمالی کشور خسارت های فراوانی به برق و آب و جاده ها پل ها و انبارهای زراعی وارد کرده است، از آنجا که سازمان مدیریت بحران زیر نظر وزارت کشور است توضیح دهید برای این خسارت ها و بحران ها چه اقداماتی انجام دادید.

نماینده مردم محمودآباد و نور گفت: در برنامه پیشنهادی شما در محور تقسیمات کشوری برنامه های خوبی ارائه شده اما پرونده های انباشته شده از خواسته های مردم در وزارت کشور متوقف مانده چرا وزارت راه و شهرسازی و سازمان استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه پاسخ استعلامات را نمی دهند.

وی افزود: شما می دانید پرسنل نیروی انتظامی در حراست از مرزها و اماکن مختلف تلاش بی دریغی دارند اما از امکانات لجستیکی محروم هستند. شما در برنامه پیشنهادی مطالب خوبی ارائه دادید اما چرا برای توانمند سازی نیروی انتظامی اقداماتی انجام نمی شود.

این نماینده مخالف تصریح کرد: یکی از ماموریت های وزارت کشور سامان دهی اتباع خارجی است آنها که از همه امکانات کشور استفاده می کنند اما هیچ پرداختی به دولت ندارند چرا هیچ پرداختی ندارند در صورتی که برای یک کارگر ایرانی ۳۰ درصد حق بیمه پرداخت می شود. آیا پروژه دستگیری اتباع خارجی و برگشت آنها به نقطه صفر مرزی راهگشا بوده است.

وی گفت: یکی از ماموریت های وزارت کشور کنترل آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی است. آیا توانستید آسیب های اجتماعی را کاهش دهید، راهکار شما برای این کار چیست؟

اسماعیلی گفت: یکی از وظایف شما برنامه ریزی برای مبارزه با قاچاق کالاست، تاکید رهبری بر استفاده از همه ظرفیت هاست شما با کسب اعتماد از مجلس برای حل این مشکلات چه برنامه ای دارید.

وی افزود: اصل برنامه ششم تمرکز زدایی است، در برنامه ارائه شما بر هیچ تمرکز زدایی اشاره نشده است این اختیار را چه زمانی به استانها می دهید.

این نماینده مخالف عنوان کرد: چگونه می خواهید جمعیت ۵۰ درصدی بانوان را در برنامه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مشارکت دهید.

وی درپایان یادآور شد: همه نکاتی که گفتم برای اصلاح امور است برای خدا به پیمانی که با خدا بستیم خالصانه عمل کنیم. ما مشکل کمبود منابع مالی و انسانی نداریم بلکه مشکل کشور ما فقدان مدیریت جهادی است.

نظر شما