شناسهٔ خبر: 139687 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

پورابراهیمی افشا کرد:

لابی های ربیعی برای جلوگیری از افشای مفاسد وزرات رفاه/ ورود پول های کثیف در رای اعتماد به ربیعی

پورابراهیمی// رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ورود پول های کثیف در رای اعتماد به ربیعی وزیر رفاه خبر داد و اظهار کرد: ربیعی با لابی مانع سخنرانی مخالفانش در صحن علنی مجلس شد

به گزارش «نماینده»؛ محمدرضا پورابراهیمی با تأکید بر اینکه پای بررسی تخلفات ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایستاده‌ایم، گفت: بنده برای بیان دیدگاه‌های خود در مخالفت با آقای ربیعی در صحن علنی ثبت‌نام کردم. پس از انجام قرعه‌کشی، آقای پارسایی نماینده شیراز و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات برای سخنرانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی انتخاب شدند. بنده با آقای پارسایی صحبت کردم که بخشی از وقت خود را با بنده تقسیم کنند تا در مورد مشکلات وزارت رفاه صحبت کنم. به ایشان عرض کردم که بنده حدود چهار سال است که روی مشکلات وزارت رفاه کار کردم و نکات تخصصی را در این خصوص جمع‌آوری نمودم. آقای پارسایی اعلام کرد که من هم مطالب زیادی جمع کردم و توضیحاتی دارم. پاسخ صریحی به بنده نداد و گفت اجازه دهید که فکر کنم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مراجعه کردم، ایشان اعلام کرد که بنده بخشی از وقت خود را به شما اختصاص خواهم داد. نیم ساعتی از این صحبت‌ها گذشته بود که ایشان مجدد به بنده مراجعه کرد و گفت دو نفر دیگر هم درخواست کردند که از وقت من استفاده کنند. نمی دانم که وقتم را به شما بدهم یا به آنها؛ بنده درخواست کردم که این وقت را حتی ۵ دقیقه هم که شده است، به من بدهند. بنده گفتم من هر کسی را که به شما مراجعه کرده متقاعد می کنم که بخشی از وقت خود را به بنده بدهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اولین مخالف آقای ربیعی در رأی اعتماد دولت قبل که تخصصی صحبت کرد، بنده بودم و در طول چهار سال گذشته نیز تخلفات این وزارتخانه را بررسی کردم و بررسی‌های بنده موجب شد که بعد از یک سال ایشان کارت زرد دریافت کند.

وی تصریح کرد: اما در کمال تعجب متوجه شدم که رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات از سخنرانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی انصراف دادند و علاوه بر این آقای پارسایی نماینده شیراز نیز وقت خود را به آقای فرج‌الله ربیعی نماینده دیگر شیراز دادند و ایشان نیز به هیچ عنوان حاضر نبود که وقت خود را با بنده تقسیم کند.

پورابراهیمی تصریح کرد: متوجه نشدم که چه اتفاقی افتاد که رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات از بیان مخالفتش انصراف داد. پس از انصراف ایشان، آقای خجسته نماینده همدان جایگزین ایشان شد. بلافاصله بنده نزد آقای خجسته رفتم نزدیک به نیم ساعت از ایشان خواهش کردم؛ با ایشان مفصل صحبت کردم، اعلام کردند که بنده در مخالفت با آقای ربیعی مطالب بسیار مهمی دارم. آقای خجسته گفت شما مطالب خود را به من بدهید و من بیان خواهم کرد. بنده تاکید کردم که این مطالب تخصصی است و باید خودم بیان کنم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای خجسته اعلام کرد که بنده مطالب بسیار مهمی در مخالفت دارم. بنده حدود نیم ساعت از ایشان استدعا و خواهش کردم که پنج دقیقه از وقتش را به من اختصاص دهد. از ایشان خواستم تنها پنج دقیقه از وقت خود را به من اختصاص دهد. پس از اصرارهای پی در پی بنده، ایشان نامه­ای را امضا کردند که پنج دقیقه از وقتشان را به من اختصاص دادند. بنده این کاغذ را به هیات رئیسه دادم و اسم خود را به عنوان نفر دوم مخالف ارائه دادم. پاورپوینت و اسلایدهایی را برای سخنانم ارائه کردم.

وی گفت: قبل از اینکه ایشان به پشت تریبون برود، هیات رئیسه به من اعلام کرد که آقای خجسته یادداشت مجددی داده است که می‌خواهد از همه وقت خود استفاده کند.

پورابراهیمی ادامه داد: هیچ‌ فرد منصفی قبول نمی‌کند که مخالفانی که در مخالفت با آقای ربیعی صحبت کردند، درواقع مخالف ایشان بوده باشند؛ اظهارات مخالفان به حدی نامربوط بود که حتی صدای آقای لاریجانی را هم درآورد؛ این افراد آبروی مجلس را می‌برند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز باید از شهید مدرس یاد کنیم که با آن شجاعت، آن هم در زمان طاغوت مقابل آن انسان‌ها می‌ایستد، اما امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران عده ای اجازه ندادند که بنده در مخالفت با یک وزیر صحبت کنم.

پورابراهیمی اظهار داشت: بنده می‌خواستم درباره عملکرد ایشان در چهار سال گذشته صحبت کنم؛ مگر چه چیزی می‌خواستم بیان کنم که اینها اینقدر نگران بودند.

وی تأکید کرد: در طول پنج روز گذشته افراد خاص و مهمی فشارهای بسیار سنگینی به بنده آوردند که در مخالفت با وزارت رفاه صحبت نکنیم. حتی برخی افراد از من خواستند که قول بدهم در مورد زندگی شخصی ایشان مطالبی را بیان نخواهم کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده تأکید کردم که حرف‌های بنده تخصصی است. بنده ریز شرایط خانوادگی ایشان را هم دارم. در گزارشی که در صحن علنی منجر به کارت زرد ایشان شد، در مورد شرکت‌های فرزندان ایشان در امارات نیز صحبت کردم. در صحن علنی هم توضیح دادم، ولی در هر صورت

قول دادم که در مورد زندگی شخصی ایشان چیزی را بیان نکنم. به ایشان اطمینان بدهید که نگران نباشد.

وی تصریح کرد: من اعلام کردم که می‌خواهم تحلیلی از وضعیت اقتصادی وزارت رفاه اعلام کنم که نمایندگان بدانند که سرمایه‌های بازنشستگان، روستاییان و عشایر چطور در صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های مربوطه به یغما می‌رود.

پورابراهیمی تأکید کرد: البته اگر گزارش تحلیل‌های اقتصادی افاقه نکند، حتماً در مورد مسائل فردی آقایان هم ورود خواهیم کرد. ذره‌ای از مواضع انقلابی خود در مبارزه با فساد کوتاه نخواهم آمد.

وی با تأکید بر اینکه آقایان بدانند اگر مانع سخنرانی بنده در صحن علنی مجلس شوند، این پایان راه نیست، آغاز راه بزرگتری است، گفت: اگر حتی یک درصد هم آقای ربیعی از صحن علنی رأی اعتماد دریافت کرد، همه موضوعات مورد نظر بنده در قالب تحقیق، تفحص، سؤال و استیضاح در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جای تأسف است که ۱۵ دقیقه فردی به عنوان مخالف و در اصل در موافقت با وزیر رفاه صحبت کرد. درواقع ۶ نماینده در موافقت با وزیر رفاه در صحن صحبت کردند و اجازه ندادند کسی در مخالفت با وزیر صحبت کند.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: هیأت رئیسه باید جلسه را اداره می‌کرد و اجازه نمی‌داد موافقان آقای ربیعی در جایگاه مخالفان سخنرانی کنند.

وی بیان کرد: ما در مقابل تعهدی که به مردم، شهدا و امام و رهبری داده‌ایم، تکلیف داریم و حتماً این موضوعات را پیگیری می‌کنیم.

پورابراهیمی اظهار داشت: به زودی گزارش تخصصی خود در مورد عملکرد وزارت رفاه را منتشر خواهم کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر رفاه هفته گذشته از تعدادی از نمایندگان مجلس که نمایندگان اقوام خاص هستند، از صندوق عشایر و روستاییان دعوت کردند در مراسم شام کارت هدیه توزیع می‌شود که حدود ۳۰ تا ۴۰ نماینده در آنجا حضور یافتند. جلسات شبیه به این جلسه به صورت مستمر در طول رایزنی‌ها در مورد رأی اعتماد برگزار شده است.

وی ادامه داد: هیچ‌کدام از وزارتخانه‌ها این‌گونه در موضوع رأی اعتماد ورود نداشته بودند. نمی‌دانم در وزارت رفاه چه چیزی وجود دارد که وزیر برای حفظ جایگاه خود به این‌گونه اقدامات دست می‌زند.

پورابراهیمی افزود: لابی‌های سنگین در وزارت رفاه برای باقی ماندن آقای ربیعی نشان‌دهنده تخلفات گسترده در این وزارتخانه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیران سازمان تأمین اجتماعی ظرف هفته اخیر به تهران دعوت شده‌اند و توافق شده است که با نمایندگان ارتباط بگیرند و وام‌ها و کمک‌هایی به نمایندگان برای کمک به حوزه‌های انتخابیه انجام شود.

وی اظهار داشت: بر اساس این توافق اعلام شده است که به نمایندگان خدمات دهید تا مشکلات آنها حل شود که در همین راستا رؤسای سازمان تأمین اجتماعی در استان‌ها اقدامات وسیعی را آغاز کردند.

پورابراهیمی تصریح کرد: علاوه بر این سازمان بهزیستی نیز اقدامات وسیعی را در حل مشکلات مردم در حوزه‌های انتخابیه آغاز کرده‌اند. درواقع بسیج عمومی در وزارت رفاه برای رأی اعتماد به ربیعی آغاز شده است. به نظر می‌رسد زیر مجموعه های خدماتی به جای انجام وظایف خود سرویس‌های خدماتی خود را برای کمک به رأی اعتماد وزیر رفاه فعال کردند و همه این امور نشان می‌دهد تخلفات عظیمی در وزارت رفاه در جریان است.

قدام اساسی ما برای حل این مشکلات، اصلاح ساختار مدیریتی وزارت رفاه خواهد بود. وضعیت اسفباری در وزارت رفاه در جریان است و تخلفات سنگین اقتصادی در مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق فولاد و سازمان تأمین اجتماعی در جریان است.

منبع: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور

نظر شما