شناسهٔ خبر: 139682 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب از کارهای بزرگ «صالحی» است

جمشید جعفرپور// رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد داد امکانات حوزه گردشگری از طریق بخش خصوصی توسعه یابد تا ایران‌گردی خارجی ترویج پیدا کند.

به گزارش «نماینده» جمشید جعفرپور  با اشاره به لزوم توسعه پایدار صنعت گردشگری و افزایش ایران‌گردی خارجی تا پایان برنامه ششم گفت: اگرچه تلاش‌هایی در این زمینه شده اما باید به آن سرعت بخشیده شود تا بتوانیم به اهداف کمّی آن که در سیاست‌های مقام معظم رهبری آمده، دست پیدا کنیم و عمده آن بر پایه آماده کردن زیرساخت‌ها و مشوق‌هایی است که افراد بتوانند سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت نمی‌تواند در این زمینه منابع مالی بسیاری را تخصیص دهد و باید کار را به شکل مدیریت شده به بخش‌های خصوصی و علاقمند واگذار کرده و خود هدایت، حمایت و مدیریت کند.

وی با انتقاد از اینکه در بحث حمل و نقل جاده‌ای به شدت مشکل وجود دارد، تصریح کرد: نبود امکانات حمل و نقل مناسب طبیعتاً میزان ایران‌گردی را کاهش می‌دهد. خطرات جاده‌ای و ترافیکی و محل‌های اقامتی، فاکتورهای مهمی هستند که در صورت ارتقای کیفی می‌تواند ایران‌گردی را رواج دهد؛ امیدواریم با گماردن افراد جدید در پست معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با حمایت کمیسیون فرهنگی بتوانیم به آن سمت و سو حرکت کنیم.

 تشتت در رویکردها منجر به نتیجه نگرفتن فعالیت‌های حوزه گردشگری می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به رویکرد متفاوت در گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری خاطرنشان کرد: باید رویکرد واحدی در زمینه گردشگری حاکم شود؛ تشتت در رویکردها منجر به نتیجه نگرفتن فعالیت‌ها می‌شود. حتما باید افرادی که مسئولیت رسمی در این زمینه دارند، رویکردهای خود را اعلام کرده و اقدامات خود را مبتنی بر آن رویکرد انجام دهند.

جعفرپور پیشنهاد داد امکانات از طریق بخش خصوصی توسعه یابد تا ایران‌گردی ترویج پیدا کند و از طرفی دیگر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی تقویت پیدا کند؛ زیرا به اعتقاد وی، ایران نسبت به بسیاری از کشورها که گردشگران سفر می‌کنند جاذبه‌های گردشگری بیشتری دارد اما به دلیل معرفی ناکامل و تادرست، از آنها بهره گرفته نمی‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این بخش با معرفی و آماده کردن زیرساخت‌ها فعال‌تر شود، طبیعتاً می‌توان اقتصاد گردشگری و اقتصاد مناطق مختلف را نیز تقویت کرد

نظر شما