شناسهٔ خبر: 139678 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۲ نظر متضاد درباره عملکرد مسکنی آخوندی/معاون اول حرف روحانی را نقض کرد

روحانی-جهانگیری رییس‌جمهوری در مجلس ضمن دفاع از گزینه‌ پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی نقدهایی را به عملکرد آخوندی وارد کرد که معاون اول رییس‌جمهوری دقیقا اظهاراتی بر خلاف روحانی در وصف عملکرد وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم بیان کرد.

به گزارش «نماینده»، طی روزهای اخیر رفت و آمد دولتی ها به مجلس شورای اسلامی برای دفاع از وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم افزایش یافته است. عباس آخوندی به‌عنوان یکی از وزاری پیشنهادی، روز ۲۴ مردادماه (سه شنبه‌ای که گذشت) در جلسه علنی مجلس توسط رییس‌جمهوری معرفی شد. روحانی درباره عملکرد وزیر پیشنهادی راه گفته بود: آقای آخوندی وزیر بسیار فعالی بودند البته در بخش مسکن ما نتوانستیم به توافق نهایی با یکدیگر برسیم و در دولت دوازدهم اولین چیزی که از ایشان به جد خواهم خواست مسئله مسکن است.

وی افزود: مهم‌ترین میدان حل مسکن بافت‌های فرسوده است. در بافت فرسوده باید کار کنیم. این‌که می‌رویم در بیابانی نه آب و نه برق است مسکن ایجاد می‌کنیم مشکلاتی ایجاد می‌شود در حالی که در بافت فرسوده هم مدرسه هم آیت‌اله هم آب هم مسجد و هم برق وجود دارد.

وی ادامه داد: چند ساختمان کهنه است که می‌سازیم هم ساکنین قبل از آن استفاده می‌کنند و هم اینکه افرادی که مسکن می‌خواهند از آن استفاده می‌کنند. بنده از اولین روز دولت یازدهم به ایشان تأکیداً گفتم که نظر من این است که مسکن از طریق بافت فرسوده حل خواهد شد. ایشان نظرات دیگری داشت که دنبال هم کرد اما آنچه که من از ایشان می‌خواهم مسئله مسکن است.

این در حالی بود که معاون اول رییس‌جمهوری در دفاع از عملکرد عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم، اظهاراتی در جهت عکس رییس‌جمهوری بیان کرده است.

نظر شما